”Därför har vi så nöjda kunder”

Med nio servicebutiker runt om i Sverige har Fix my phone växt till en av Sveriges största och mest kunniga mobilreparatörskedjor. För många människor är mobiltelefonen en av de viktigaste och mest använda ägodelarna vilket även är utgångspunkten för Fix my phone när de tar emot kunder.

– Vi lever på kundernas förtroende. Det förtroendet skapar och bibehåller vi genom att reparera med högsta kvalitet, på utsatt tid och till bästa möjliga pris, säger Chalak Morad, grundare av Fix my phone.

Chalak och hans kollegor på Fix my phone har många års erfarenhet av mobilreparationer och mobilvård. När nya reparatörer anställs genomgår de både en teoretisk och praktisk utbildning innan de får börja laga mobiltelefoner skarpt.

– De som har arbetat längst hos oss har varit med sedan Iphone 2-tiden, de kan laga det allra mesta som kan gå fel med en mobiltelefon. Våra nya medarbetare genomgår en upplärningsprocess där de lär sig hur en mobiltelefon är uppbyggd och hur den fungerar innan de är redo att börja jobba själva, säger Chalak Morad.

För att säkerställa att varje kund blir nöjd och alltid får tillbaka sin mobiltelefon i det skick de förväntar sig menar Chalak att en kontinuerlig dialog är avgörande.

– Att skapa en dialog med kunden är vår första prioritet. Dels är det viktigt för oss att få reda på vad kunden vill ha och vad den förväntar sig, och dels är det viktigt för kunden att veta hur vår arbetsprocess ser ut. Sedan är det viktigt att komma ihåg att alla skador inte går att laga, det är lika viktigt att berätta det för att möta förväntningarna.

Företagets mantra stavas Snabbt – Hållbart – Nära dig.

– Det innebär först och främst att våra kunder aldrig ska behöva vänta flera dagar på att få tillbaka sin telefon. Snabba arbetsprocesser och leveranser, tillsammans med högsta möjliga kvalitet, är vad hela vår affärsidé bygger på. När jag tänker på begreppet service så tänker jag på tillgänglighet.

Fix my phone pressrum

Magnus Sjöbäck, pressansvarig Fix My Phone, 0704-45 15 99, magnus.sjoback@sjobackpr.se

Fix My Phone lagar mobiltelefoner och surfplattor snabbt och med högsta kvalitet. Fix My Phone hjälper över 20 000 kunder varje år. Verksamheten startades år 2011 av entreprenören Chalak Morad, Fix My Phone har idag butiker i Göteborg, Västra Frölunda, Borås, Stenungsund och Kista Galleria i Stockholm. www.fixmyphone.se

Taggar:

Citat

Vi lever på kundernas förtroende. Det förtroendet skapar och bibehåller vi genom att reparera med högsta kvalitet, på utsatt tid och till bästa möjliga pris.
Chalak Morad, grundare Fix My Phone