”Nu öppnar vi mitt i huvudstadens hjärta”

Fix My Phone öppnar nu sin nionde Stockholmsbutik i Gallerian mitt i centrala Stockholm. Köpcentret som varje dag lockar cirka 50 000 besökare och är hem för över 70 butiker är det perfekta läget för den snabbt växande mobilreparatörskedjan.

– Gallerian är en naturlig mötesplats som varje dag lockar en stor mängd människor. Vi är väldigt glada över platsen där vi snabbt och smidigt kan erbjuda reparationer till kunder som är ute för att shoppa, handla mat eller ta en matbit på lunchen, säger Chalak Morad, vd på Fix My Phone.

Fix My Phones nya servicebutik i Gallerian, Stockholm

Sveriges största mobilreparatör Fix My Phone fortsätter att växa när nu ytterligare en butik öppnar i huvudstaden. Den blankvita disken ligger strategiskt mitt i gallerians gång, mittemot H&M och Media Markt.

– Vi ser en stor efterfrågan i Stockholmsregionen på pålitliga och snabba mobilreparationer, vi hoppas på att fortsätta växa. Göteborg är vår starkaste marknad, men Stockholm ligger inte långt efter.

Butiken har bara varit öppen några dagar och har redan haft en stor tillströmning som vill ha hjälp med telefonen.

– Allt fler inser fördelarna, såväl ekonomiskt som miljömässig, att reparera istället för att köpa nytt. Vi är stolta över att vara med i utvecklingen av ett mer hållbart samhälle.

Fix My Phone har idag drygt 50 anställda. Varje nyanställd genomgår en utbildning tillsammans med regionansvarige innan de får ansvar att reparera själva. I utbildningen ingår teknisk kunskap men också service och bemötande.

– Vi har många som söker till oss, alla med olika erfarenheter och bakgrund. Det viktigaste är att ha ett intresse och vilja hjälpa kunderna. Det tekniska kunnandet, reparationen, är ett ständigt lärande, utvecklingen av nya modeller går snabbt. Att vara uppdaterade inom den senaste tekniken är väldigt viktigt för oss, säger Chalak Morad.

Magnus Sjöbäck, presskontakt Fix My Phone, 0704-45 15 99, magnus.sjoback@greatness.se

Fix My Phone lagar mobiltelefoner och surfplattor snabbt och med högsta kvalitet. Verksamheten startades år 2011 av entreprenören Chalak Morad, Fix My Phone har idag 23 butiker i Göteborg, Västra Frölunda, Borås, Varberg, Stenungsund, Stockholm och Oslo. www.fixmyphone.se

Taggar:

Citat