Störst blir större – Fix My Phone öppnar i Tyresö

Mobilreparatören öppnar butik nummer 14, totalt 8 i Stockholm

Fix My Phone öppnar nya servicebutiker runt Stockholmsregionen och i oktober ser den åttonde butiken dagens ljus, denna gång i Tyresö Centrum. Mobilreparatören ser stora möjligheter i den snabbväxande orten.

– Stockholmarna är mycket medvetna och många vill reparera sin mobil istället för att köpa nytt, vi ser fram emot att öppna ytterligare en servicebutik. Att det nu blir Tyresö Centrum känns klockrent, det är ett köpcentrum med många besökare där vår tillgänglighet och snabba reparationer passar perfekt, säger Chalak Morad, grundare och vd på Fix My Phone.

Fix My Phones servicebutik i Tyresö Centrum

Fjorton butiker har det blivit för mobilreparatörskedjan som startade resan i Göteborg för två år sedan. Framgångsreceptet är att aldrig tumma på kvaliteten och ge snabb service till alla. Fix My Phone utför de flesta reparationer på mobil- och surfplattor.

– I år har vi ökat omsättningen i alla våra butiker, det är såklart jättekul att se att kunderna uppskattar vår service. Vi lägger stor vikt vid att utbilda våra reparatörer i den senaste tekniken och använder bara samma reservdelar som mobiltillverkarna själva har.

Chalak har inga planer på att stanna upp utan har redan flera nya öppningar planerade, nästa blir sannolikt i Göteborgsområdet. Målsättningen är inte bara att bli störst på mobilreparationer i Sverige – det är Fix My Phone redan och det är bara är ett delmål.

– Blickarna går västerut, mot Norge. Det vore jättekul att få laga deras mobil- och surfplattor. Vårt mantra är snabbt, hållbart och tillgängligt – för alla, säger Chalak Morad.

Chalak Morad, grundare och vd Fix My Phone, 0704-13 22 44, morad@fixmyphone.se
Magnus Sjöbäck, presskontakt Fix My Phone, 0704-45 15 99, magnus.sjoback@greatness.se

Fix My Phone lagar mobiltelefoner och surfplattor snabbt och med högsta kvalitet. Verksamheten startades år 2011 av entreprenören Chalak Morad. Fix My Phone har idag 14 butiker i Göteborg, Västra Frölunda, Borås, Varberg, Stenungsund, Norrköping och Stockholm. www.fixmyphone.se

Taggar:

Citat

Stockholmarna är mycket medvetna och många vill reparera sin mobil istället för att köpa nytt, vi ser fram emot att öppna ytterligare en servicebutik. Att det nu blir Tyresö Centrum känns klockrent, det är ett köpcentrum med många besökare där vår tillgänglighet och snabba reparationer passar perfekt.
Chalak Morad, grundare och vd Fix My Phone