”Vi känner oss verkligen välkomna till Stenungsund”

Succéstart för mobilreparatören i Gallerian – behöver rekrytera fler

Fix My Phone öppnade i början av april en servicebutik i Stenungsund för att hjälpa alla i närområdet som behöver få mobilen lagad snabbt. Även om det alltid är förenat med en stor risk att öppna nya butiker har lanseringen gått över förväntan.

– Stenungsund har verkligen öppna upp sina armar och välkomnat oss. Det har gått långt bättre än vi hade förväntat oss och vi har fått ett otroligt positivt mottagande från Stenungsundsborna. Många gillar att de slipper åka till Göteborg för att få mobilen lagad och att det går så snabbt att få tillbaka en hel och fungerande mobil, säger Chalak Morad, grundare och vd.

Fix My Phone har sedan förra sommaren öppnat fem servicebutiker runt om i Sverige där kunderna kan få sina mobiltelefoner reparerade under en lunchrast. I april slog dörrarna till butiken i det nyrenoverade köpcentret Stenungstorg i centrala Stenungsund upp.

– Inför öppningen i Stenungsund trodde vi att det främst skulle vara mycket att göra under sommaren men vi har haft fullt upp ända sedan starten. Det här visar återigen att vi erbjuder en tjänst som behövs och som är efterfrågad och att många vill slippa att vara utan sina telefoner i flera veckor. Här får dem istället mobilen lagad på mindre än en timme. Så det kanske inte är så konstigt att Stenungsundsborna gillar att vi är här.

Efter succéstarten ser Chalak Morad fram emot sommaren och Fix My Phone kommer att behöva rekrytera ytterligare personal i Stenungsund.

– Att det har gått så bra i Stenungsund gör att vi kommer vågar expandera i fler mindre orter, behovet av våra tjänster finns överallt. Inför sommaren kommer vi behöva rekrytera mer personal för att klara av efterfrågan som bevisligen finns. Det kommer bli en rolig sommar i Stenungsund, säger Chalak Morad.

Fix My Phone har haft en bra start i Stenungsund
och vd:n Chalak Morad siktar nu på att expandera och rekrytera fler medarbetare inför sommaren.

Chalak Morad, grundare och vd Fix My Phone, 0704-13 22 44, morad@fixmyphone.se
Magnus Sjöbäck, pressansvarig Fix My Phone, 0704-45 15 99, magnus.sjoback@sjobackpr.se

Fix My Phone lagar mobiltelefoner och surfplattor snabbt och med högsta kvalitet. Fix My Phone hjälper över 20 000 kunder varje år. Verksamheten startades år 2011 av entreprenören Chalak Morad, Fix My Phone har idag butiker i Göteborg, Västra Frölunda, Borås, Stenungsund och Kista Galleria i Stockholm. www.fixmyphone.se

Taggar:

Citat