Nyrenoverat – ännu närmare havskanten

Report this content

Nu har Fjäderholmarnas krog öppnat för säsongen och inför återinvigningen har byggnaden renoverats och fått större ytor och bättre sjökontakt. Men på menyn står fortfarande klassiska smaker från Skärgården och den svenska sommaren.

Nu har vi öppnat för säsongen 2011. Inför återinvigningen har lokalerna renoverats. Krogen har fått en ny glasentré och en utbyggd glasveranda med utgång till bryggan och vattnet utanför. Den nya inredningen går i svala ljusa färger och speglar maten som bygger på enkelhet och rena smaker med omsorg om detaljerna. I anslutning till baren finns en öppen spis med plats för samtal och avkoppling.

Fjäderholmarnas krog serverar svenska skärgårdsklassiker lagade på sommarens finaste råvaror. Bland havssmakerna finns sill, löjrom, Toast Skagen och ångad torsk, liksom fina skaldjur och våra egna varianter av marulk, bergtunga och röding. På dessertmenyn väntar vaniljbakade rabarber och ostar från Vilhelmsdals Gård bland mycket annat.

Fjäderholmarna är Stockholms närmaste skärgårdsö och nås med kort båttur från Nybrokajen med Strömma kanalbolaget eller från Skeppsbron vid Slussen med Fjäderholmslinjen.

För mer information:
Henrik Samuelsson, VD & restaurangchef, Fjäderholmarnas Krog AB.
E-post: henrik@atv.se. Tel: 070-746 10 28.

Fjäderholmarnas krog håller öppet varje dag fram till den 4 september för både lunch och middag. Bordsbokning sker på telefon 08-718 33 55. Platser finns för sällskap från två personer till 200 personer. Öppettider måndag till lördag klockan 12.00 – 22.00. Söndagar stänger köket klockan 21.00. Mer information hittar du på krogens webbplats:
www.fjaderholmarnaskrog.se

Taggar: