Report this content

Fjällräven kontrollerar 96 procent av aktierna i Friluftsbolaget och fullföljer Erbjudandet Fjällräven AB:s (publ) ("Fjällräven") Erbjudande till aktieägarna i Friluftsbolaget Ekelund & Sagner AB (publ) ("Friluftsbolaget") har under anmälningstiden, som löpte till och med den 15 augusti 2001, accepterats i sådan utsträckning att Fjällrävens innehav uppgår till 96,07 procent av aktierna i Friluftsbolaget före konvertering1. Av de 7 244 467 inlämnade aktierna i Friluftsbolaget har 90,1 procent accepterat Aktiealternativet och 9,9 procent accepterat Kontantalternativet. Fjällräven var ägare till 1 243 400 aktier i Friluftsbolaget före Erbjudandet offentliggjordes. Styrelsen för Fjällräven har beslutat att fullfölja Erbjudandet eftersom i prospektet angivna förutsättningar för Erbjudandets genomförande har uppfyllts. Likvidredovisning för de aktier som lämnats in i Erbjudandet beräknas påbörjas omkring den 27 augusti 2001. De aktieägare som accepterat Aktiealternativet beräknas erhålla nyemitterade B-aktier omkring den 11 september 2001. Fjällräven förbehåller sig rätten att även förvärva aktier i Friluftsbolaget över aktiemarknaden. Handelsbanken Investment Banking och Ernst & Young Corporate Finance är rådgivare till Fjällräven i samband med Erbjudandet till Friluftsbolagets aktieägare. Örnsköldsvik den 17 augusti 2001 Fjällräven AB (publ) För ytterligare information: Åke Nordin, Styrelseledamot och koncernchef 08 - 661 16 77 Kjell Apelquist, VD 0660 - 26 62 00 1 Fjällräven är innehavare till ett konvertibelt skuldebrev motsvarande 440 000 aktier i Friluftsbolaget. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/17/20010817BIT00530/bit0001.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/17/20010817BIT00530/bit0002.doc