Effektivisering med nya konferenslösningar

Report this content

Saab AB har valt Fjord Network AB och Telenor Sverige AB som leverantör av lösningar för telefonmöten.

Samarbetet innebär att Saab samordnar sina kommunikationslösningar för fast-, mobiltelefoni och telefonmöten. – För oss är det en självklarhet att vara kostnadsmedvetna, säger Ulf Backman, Produktansvarig för Telecom på Saab. Genom att använda mötestjänster som ett strategiskt och dagligt arbetsverktyg blir vi mer effektiva som organisation. Vi reser mindre och spar därigenom både tid, pengar och miljö. Tillsammans tog vi fram en plan för införande av vår nya konferenstjänst och tack vare implementeringsstrategin kunde bytet av leverantör ske med bibehållen effektivitet. Det nya samarbetet omfattar telefonmötestjänster globalt för Saabs cirka 13 000 medarbetare. – Vi är oerhört stolta över att Saab har valt oss som leverantör av deras konferenstjänst, säger Jörn Karlsson, VD på Fjord Network. Det är ett kvitto på vår förmåga att leverera marknadens bästa service! – Våra undersökningar visar att närmare hälften av svenska företag ser mobilt arbetssätt som ett sätt att sänka kostnaderna för exempelvis resor. Genom att kombinera moderna telekonferenslösningar med sina övriga mobila och fasta telefonilösningar får Saab en mer effektiv kommunikation, säger Mats Lundquist, affärsområdeschef Företag Telenor Sverige.