Stora Inneklimatpriset till Fläkt Woods

Report this content

Fläkt Woods fick igår kväll ta emot Stora Inneklimatpriset av samhällsbyggnadsminister Mona Sahlin. – Fantastiskt roligt, det här är en bekräftelse för oss att våra produkter och system verkligen åstadkommer det vi lovar, ett bättre inomhusklimat, säger Fläkt Woods försäljningschef Robert Johansson, som tog emot priset.

I juryns motivering står att Fläkt Woods fläktar ”på ett resurseffektivt sätt säkrar inomhusluftens kvalitet”. Priset gick till produkten Centriflow Plus, en ny kammarfläkt som har marknadens bästa verkningsgrad (upp till 77%). En hög verkningsgrad gör att driftskostnaderna för ett klimatsystem kan minskas kraftigt. – Bara att bli nominerad till Stora Inneklimatpriset är en fjäder i hatten, att juryn sedan valde oss som vinnare är fenomenalt. Jag är extra glad över motiveringen, att man ser till både kostnads- och kvalitetsaspekter. Vi är resurseffektiva samtidigt som vi säkrar inomhusluftens kvalitet, säger Ingemar Jacobsson, marknadschef på Fläkt Woods. Stora Inneklimatpriset delas i år ut för femte gången. Priset är instiftat av Slussen Building Services i samarbete med Svensk Ventilation, VVS-tekniska föreningen och Svenska Kyltekniska föreningen. Prisutdelningen hölls på mässan Nordbygg.