Fleming Properties tecknar ett femtonårigt hyresavtal med ny hyresgäst och förstärker fastighetens serviceutbud

Report this content

Fleming Properties AB har via dotterbolag tecknat ett nytt femtonårigt hyresavtal med gymkedjan Ole Fit. Hyresavtalet avser ytor om ca 910 m2 i fastigheten Vallilan Toimisto och omfattar huvudsakligen husets gatuplan, men även källarytor där befintliga omklädningsrum inkluderas i uthyrningen. Avtalet är tecknat till en kvadratmeterhyra om ca 22,8 euro/månad, vilket överstiger portföljens genomsnittliga hyresnivå. Avtalet innefattar även att hyresgästen bistår med receptionsservice för övriga hyresgäster i fastigheten.

”Vi är väldigt glada för att tecknat ett hyresavtal och långsiktigt samarbete med Ole Fit. Uthyrningen är i linje med bolagets strategiska arbete i att förstärka fastigheternas serviceutbud och att öka ytornas attraktionsvärde för befintliga och potentiella hyresgäster. Genom uthyrningen kan vi erbjuda omedelbar närhet till träning och motion, men uthyrningen möjliggör också för bolaget att på ett kostnadseffektivt kunna addera receptionsservice för övriga hyresgäster, vilket är något vi noterat har efterfrågats i tidigare uthyrningsprocesser. Uthyrningen är dessutom en bra start på vårt samarbete med Colony och ett kvitto på att bolagets satsning på adderade resurser för uthyrning och ökad lokal närvaro lönar sig”, säger John Malmström, vd Fleming Properties AB.

Hyresavtalet beräknas göras gällande i inledningen av 2025 efter att lokalerna anpassats för hyresgästens verksamhet.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
John Malmström, verkställande direktör, Fleming Properties AB
Telefon: + 46 (0) 8 402 53 84
john.malmstrom@paretosec.com

Fleming Properties AB i korthet
Fleming Properties AB är ett svenskt holdingbolag som genom dotterbolag äger en kontorsbyggnad i centrala Helsingfors. De moderna kontorsfastigheterna är nyligen totalrenoverade och omfattar en uthyrningsbar area om ca 41 000 kvm och 498 parkeringsplatser, varav ca 90 % av arean och parkeringsplatserna är uthyrt till SOK. Bolagets aktier handlas på Spotlight Stock Market sedan den 14 oktober 2019.