SOK nyttjar avstegsoption

Report this content

SOK har meddelat Fleming Properties AB (”Fleming”) att de valt att nyttja en av två avstegsoptioner i hyresavtalet med Fleming, vilket innebär att SOK frånträder areor uppgåendes till ca 3 400 kvm per 31 december 2025.

Flemings uthyrning till SOK per dagens datum uppgår till ca 36 700 kvm samt ca 440 parkeringsplatser. Frånträdet motsvarar ca 9,4 % av areorna respektive ca 10,0 % av parkeringsplatserna som inryms i hyresavtalet mellan Fleming och SOK.

Fleming har under hösten initierat diskussioner med ett lokalt förankrat förvaltningsbolag med syfte att lokala närvaro och förstärka bolagets resurser kopplat till fastighetsutveckling, förvaltning- och uthyrningsfrågor.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
John Malmström, verkställande direktör, Fleming Properties AB
Telefon: + 46 (0) 8 402 53 84
john.malmstrom@paretosec.com

Fleming Properties AB i korthet
Fleming Properties AB är ett svenskt holdingbolag som genom dotterbolag äger ett kontorskvarter i centrala Helsingfors. De moderna kontorsfastigheterna är nyligen totalrenoverade och omfattar en uthyrningsbar area om ca 41 000 kvm och 498 parkeringsplatser, varav ca 90 % av arean och parkeringsplatserna är uthyrt till SOK. Bolagets aktier handlas på Spotlight Stock Market sedan den 14 oktober 2019.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan information som Fleming Properties AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 19 december 2023. För mer information gällande Fleming Properties AB, vänligen besök www.flemingproperties.se och www.spotlightstockmarket.com