Flexbox lanserar första villapostlådan som rekommenderas av Posten

Report this content

På Nordbyggmässan i Stockholm lanserar Flexbox Sveriges första P-certifierade villapostlåda. Den uppfyller alla krav som ställs av brevbärarnas företag och de fackliga organisationerna. Lådan har också Flexbox unika skyltlösning för en personligt anpassad design.

Flexbox P-certifierade villapostlåda är svaret på tre helt olika utmaningar: · brevbärarnas arbetsmiljö · säker förvaring mellan tömningarna · estetiskt och personligt utseende. Utvecklad i samråd Villapostlådan har utvecklats i samråd med samtliga viktiga aktörer när det gäller utdelning av post: Posten, Bring/Citymail, Fria postoperatörers förbund, Tidningsutgivarna och de fackliga organisationerna. Certifieringen har utförts av forskningsinstitutet SP. P-godkännandet gäller såväl hållfasthet och säkerhet mot inbrott som funktionalitet för både brevbärare och användare. Bland annat klarar lådan försändelser upp till 80 x 250 x 350 millimeter. Den internationellt patentsökta luckkonstruktionen öppnar enkelt och bekvämt för brevbäraren men håller tjuvar och nyfikna borta tack vare sitt fiskningsskydd. Unikt personligt skyltsystem Liksom alla andra postlådor och fastighetsboxar från Flexbox har den nya villapostlådan Flexbox unika skyltsystem. Det gör det möjligt att helt fritt utforma en personlig skylt som tillverkas med UV-teknologi i en unik fyrfärgsmaskin. För mer information · vänligen kontakta André Cedermarker, telefon 0708-88 19 67 · besök oss i monter C02:49 på Nordbygg i Stockholm den 23–26 mars, www.nordbygg.se Postlösningar för alla typer av bebyggelse Flexbox utvecklar estetiskt högklassiga postlösningar för alla typer av bebyggelse, från villor till flerfamiljshus. Tack vare skyltfacket på framsidan och avancerad tryckteknik hos Flexbox kan användarna påverka lådans design helt efter egna önskemål. Flexbox säljer direkt utan mellanhänder i Sverige, Danmark och Finland men håller på att etablera försäljning i hela Europa. Företaget är familjeägt och har huvudkontor i Lomma. www.flexbox.se

Taggar: