FlexLink startar bolag i Spanien

Report this content

FlexLink startar bolag i Spanien FlexLink stärker sin närvaro i Spanien genom ett säljbolag i egen regi. Vid årsskiftet öppnade man ett nytt kontor och kan nu också leverera kompletta anläggningar till den växande spanska marknaden. FlexLink har sedan 10 år varit representerade i Spanien genom SKF Productos Industriales S.A., men nu öppnas ett nytt kontor med verkstad i Molins de Rey nära Barcelona. "Ända från början har vi kunnat visa tillväxt i Spanien, bl.a. tack vare att vi har utnyttjat SKF's goodwill där", säger Guido Ceresole, areachef i FlexLink. "Nu är det dags att stärka vår egen identitet genom att också erbjuda nyckelfärdiga anläggningar på en av Europas starkaste tillväxtmarknader". "Jag är övertygad om att vi kan växa med 25% per år under de närmaste åren, därför att vi redan har en etablerad kundbas här", säger Francesc Rosell, VD för FlexLink Systems i Spanien. "Vi är ett team av kvalificerade tekniker som under lång tid har levererat värde och kvalitet till våra kunder i industrin. Genom vårt nätverk täcker vi de viktiga industriregionerna kring Barcelona, Madrid och Bilbao, där stor potential finns inom t.ex. bil-, livsmedels-, och läkemedelstillverkning". Under år 2001 öppnade FlexLink, förutom i Spanien, nya kontor i Brasilien, Ungern, Belgien och Malaysia. FlexLink startade sin verksamhet 1980 inom SKF. Bolaget övertogs 1997 av EQT och är världsledande leverantör av innovativa automationslösningar till monterings- och tillverkningsindustrin. FlexLink har huvudkontor i Göteborg, ca 550 anställda i 20 egna bolag och representation i över 50 länder. Koncernens omsättning överstiger 1,2 Mdr SEK år 2001. Göteborg den 9 januari, 2002 För ytterligare information, kontakta: Fredrik Jönsson Mats Nilsson VD Informationschef 031-337 1626 031-337 1220 0705-17 1626 0703-77 1220 fredrik.jonsson@flexlink.com mats.nilsson@flexlink.com FlexLink AB; 415 50 Göteborg; tel 031-337 3100; fax 031-337 3023; www.flexlink.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/09/20020109BIT00140/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/09/20020109BIT00140/bit0001.pdf