Samarbete stärker FlexLink och Moving

Report this content

FlexLink och Moving, två ledande aktörer inom skandinavisk materialhantering, stärker sina redan framträdande roller genom ett utökat samarbete.

På grund av ett ökat fokus på sin kärnverksamhet inom lager och distribution har Moving beslutat att avyttra produkten FlexiMove. Produkträttigheterna köps av FlexLink, som erbjuder ett komplett program av lammellkedjetransportörer.

Moving kommer fortsättningsvis att erbjuda FlexLinks komponenter och system i sitt produktprogram. Movings eget produktprogram med automatlager, transportörer för lättgods och pall, robotpalletering, PLC-styrning och Warehouse Management System kompletteras utmärkt av FlexLinks produkter och know-how för effektiv produktion.

”Jag ser verkligen framemot att få Moving som en stark och välrenommerad FlexLink partner. Moving fokuserar på lager och distribution, vilket är ett område FlexLink har begränsad erfarenhet av”, säger Carl-Johan Hallenborg, VD FlexLink Systems AB, FlexLink-koncernens nordiska försäljningsbolag.

”Tillsammans kan FlexLink och Moving erbjuda en unik kombination av lösningskompetens inom såväl produktion som logistik, som optimerar det totala flödet. Något som marknaden har starkt efterfrågat”, säger Ulf Jansson, CEO Moving AB.

Moving kommer att hjälpa sina befintliga FlexiMove kunder med service, reservdelar och ombyggnader, men all nyförsäljning av lammellkedjelösningar kommer att erbjudas med FlexLinks sortiment.

”FlexLink kommer även fortsättningsvis erbjuda sina kunder ett val mellan integrationslösningar, nyckelfärdiga system, moduler och komponenter. Vi är dessutom mycket glada åt att antalet förstudier och simuleringar ökat i antal de senaste åren, då det ger oss en större möjlighet att optimera produktionen tillsammans med våra kunder”, avslutar Carl-Johan Hallenborg.

FlexLink är en ledande leverantör av produktionslogistik som tillhandahåller lösningar för hantering av material- och informationsflöden till monterings- och tillverkningsindustrin. FlexLink, med huvudkontor i Göteborg, har 650 anställda, 25 säljenheter och representation i 60 länder. 2006 var omsättningen 1,278 Mkr.

Göteborg, tisdag 4 Sept, 2007

FlexLink AB

För vidare information, v.g. kontakta:

Carl-Johan Hallenborg
VD, FlexLink Systems AB
carl-johan.hallenborg@flexlink.com

Anders Pihl
Marknadschef, FlexLink
0705- 90 40 34
anders.pihl@flexlink.com

FlexLink AB, 415 50 Göteborg. Tel 031-337 3100, Fax 031-337 2233.
www.flexlink.com