FLEXTRUS ÖPPNAR SÄLJKONTOR I NORGE

Report this content

FLEXTRUS, LEDANDE LEVERANTÖR AV FLEXIBLA FÖRPACKNINGSMATERIAL, FÖRSTÄRKER NÄRVARON I NORGE MED LOKALT SÄLJKONTOR.

Under de senaste åren har Flextrus satsat på att utveckla den norska marknaden. Arbetet är framgångsrikt med ett klart ökande kundintresse och en ökande marknadsandel. Idag har företaget tre säljare verksamma i Norge: Mikael Knutsson, Michael Sjöberg och Anders Cederholm.

Flextrus ambition är att arbeta nära sina kunder. Med stor flexibilitet och hög servicenivå utvecklar och levererar företaget innovativa förpackningslösningar för både livsmedel och hälsovårdsprodukter. Nu står det klart att Flextrus satsar på ett lokalt säljkontor i norska Sarpsborg.

-Vi upplever att vi tillsammans med våra kunder i Norge uppnår ett mycket bra samarbete som skapar möjligheter för båda parter. Ett lokalt säljkontor är ett kvitto på att Norge är en viktig marknad för oss och en marknad som vi vill fortsätta att växa på, säger Maud Rahm, försäljningsdirektör på Flextrus.

Flextrus norska säljkontor öppnar inom kort.

Mer information om Flextrus finns på www.flextrus.com och kan fås vid kontakt med:
Maud Rahm, Försäljningsdirektör, telefon +46 722 50 88 83, e-post maud.rahm@flextrus.com

Ingrid Lidbäck, Marknadschef, telefon +46 70 566 31 83, e-post ingrid.lidback@flextrus.com

FLEXTRUS – DET NATURLIGA VALET FÖR KRÄVANDE FÖRPACKNINGSKUNDER
Våra kunder skyddar, bevarar och marknadsför sina varor på bästa sätt genom flexibla förpackningar med kvalificerade barriärer. De har starka krav kopplade till sina produkter och varumärken, och vill ha förpackningsmaterial som ger rätt känsla, utseende och funktion. Vi är ledande i norra Europa inom miljöanpassade flexibla barriärmaterial för livsmedels- och hälsovårdsförpackningar.
Vi tar ett steg närmare våra kunder där vi strukturerat medverkar i kundernas utveckling. Koncernen omsätter drygt 1 miljard SEK med 330 anställda och ingår i AR Packaging Group. Vi har lokal säljrepresentation nära våra kunder och har produktionsanläggningar i Lund, Halmstad, Landskrona och Highbridge, Storbritannien.