Report this content

Mänsklig service på nätet: Flow Interactive och Castcom i samarbete kring e-handels- och kommunikationslösningar för bredband Med ökande e-handel och kundkontakter via Internet ökar kraven på kundservice. Castcom utvecklar programvaruprodukter för kundkontakter och kommunikation på Internet och Flow Interactive är ett tekniskt inriktat Internetföretag. Tillsammans ska de utveckla moderna e-handelslösningar och Internetbaserade kommunikationslösningar för företag. Genom samarbetsavtalet stärker de sina respektive positioner på marknaden. Fler och fler kundkontakter sker idag via Internet, vilket ökar kraven på sajter, portaler och e-handelsföretag att förbättra service och erbjuda snabb direktkontakt med någon form av personlig kundtjänst. Enligt en undersökning publicerad i USA Today lämnar idag 63 procent av alla besökare e-handelsplatserna utan att köpa något. Ett faktum som tydliggör behovet av bättre interaktiv service och mänsklig kontakt på Internet. De tekniska lösningarna kan handla om allt från IP-telefoni och e-mail till chat och videokonferens. För att hantera flödena som detta sedan genererar krävs ett väl uppbyggt contact center. * Avsikten är att vi tillsammans ska utveckla spjutspetslösningar inom detta teknikområde som möjliggör nya mer individorienterade tjänster, säger Rosemarie Söderström, VD Flow Interactive. Samarbetet blir ett verktyg för att ytterligare bredda vårt tjänsteutbud inom Internetbaserade kommunikationslösningar för företag samt stärka vår position som en av de tekniskt innovativa Internetkonsulterna på marknaden. * Vi är ledande inom lösningar som integrerar alla slags kundkontakter, via telefon och Internet, i ett effektivt system, säger Patrik Hegbart, Marknadschef på Castcom. Samarbetet med Flow Interactive stärker vår position, när vi nu direkt kan omsätta vår programvara i nya innovativa tjänster, och öka försprånget till våra konkurrenter. Utvecklingen i Sverige inom bredband och e-handel gör också att vi ser en snabbt växande efterfrågan på lösningar för kundkontakt och kundservice via nätet. Castcom grundades 1998. De utvecklar och marknadsför användarvänliga, affärskritiska programvaruprodukter för bredbandsbaserad Internet samt IP- telefoni. Lösningarna möjliggör bland annat för sajter och portaler att öka interaktiviteten med besökare på Internet. En viktig målgrupp är e- handelsföretag som genom Castcoms produkter kan förbättra kundservice och öka försäljningen över nätet. Nyligen meddelade Core Ventures (fd Svensk Koppar) med Franco Fedeli i spetsen att man investerar 15 mkr i Castcom. Castcom gör just nu en nyemission och inofficiell notering via Öhman Fondkommission. Flow Interactive har sedan 1998 utvecklat tjänster inom digital kommunikation med fokus på strategiska lösningar för Internet, extranät, intranät och e-commerce för kunder inom olika marknadssegment. Exempel på kunder: Bosch Hushållsapparater http://www.bosch-hushall.com Svenska Unicef http://www.childemergency.org, Spara Pengar www.sparapengar.se Kiosken http://www.kiosken.se/. Svenska Naturskyddsföreningen http://skog.snf.se För mer information, kontakta: Castcom: (www.castcom.com) VD, Thomas Olsson, thomas.olsson@castcom.com, 070-575 81 92, 08-520 106 90 Marknadschef, Patrik Hegbart, patrik.hegbart@castcom.com, 070-580 20 90, 08-520 106 90 Flow Interactive: (www.flowinteractive.com): VD, Rosemarie Söderström, rosemarie.soderstrom@flowinteractive.se, 070-796 14 24, 08-587 191 25 vVD Hans Borneroth, hans.borneroth@flowinteractive.se, 070-951 46 05, 08- 587 191 43 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/24/20000224BIT00170/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/02/24/20000224BIT00170/bit0002.pdf