Flow Interactive rekryterar Christian Ward från Pharmacia Corporation.

Report this content

Flow Interactive rekryterar Christian Ward från Pharmacia Corporation. Internetföretaget Flow Interactive fortsätter att expandera och anställer ytterligare personal inom affärsområdet e-strategy. Christian Ward, som tidigare verkade inom Pharmacia Corporation-koncernen, tillträder och skall arbeta med konsult- och strategilösningar på Flow Interactive. I sin nya roll som e-strateg hos Flow Interactive kommer Christian Ward att fokusera på att hjälpa kunder med strategiska beslut kring e-handel och affärskommunikation via Internet. Centralt i arbetet är att utveckla och förfina affärsidéer, expansionsplaner, arbetsmetoder och andra verksamhetskritiska frågor. Strategierna skall omvandla kundens visioner till konkreta fungerande lösningar som skall klara framtidens utmaningar. Christian Ward, som i grunden är civilekonom och datasystemvetare med inriktning mot management med IT, kommer närmast från Pharmacia Corporation där han arbetade som Project Manager. Som Project Manager hade Christian Ward bland annat ansvar för projekt som behandlade frågor såsom utvecklande av e-business initiativ, Intranet-lösningar, arbetsprocesser, resursallokering, projektstyrning, omvärldsbevakning och knowledge management. Om Flow Interactive Flow Interactive har sedan 1995 utvecklat tjänster inom digital kommunikation med fokus på strategiska lösningar för Internet, extranät, intranät och e-commerce för kunder inom olika marknadssegment. Flow Interactive bygger helhetslösningar med kundens affärsmål och kundnytta i fokus, varför företaget har bred och djup kompetens inom ett antal områden. Flow Interactive innehar kompetens inom nedanstående områden: * förstudier * e-strategi * design och formgivning * programmering (ASP, ColdFusion, Javascript, VB, HTML/DHTML,Java) * systemering * E-commerce B to B, B to C * Intra/extranätsapplikationer * säkerhetslösningar * kryptering av filer, databaser * client/serverprogrammering (C, C++) * databasdesign (Sybase, Oracle, ANSI-SQL) * systemadministration (Unix/Solaris, NT, applikationsservrar, TCP/IP) Exempel på kunder: Bergman & Beving (www.bb.se), Bosch Hushållsapparater (www.bosch- hushall.com), Pliktverket (www.pliktverket.se), Svenska Unicef (www.childemergency.org), Spara Pengar (www.sparapengar.com), Kiosken (www.kiosken.com), Yesitworks.com (www.yesitworks.com). För ytterligare information, vänligen kontakta: Sven Janson, Informationsansvarig, Flow Interactive, tel. 08-587 191 57 alt. 0709-480 157 E-mail: sven.janson@flowinteractive.se Rosemarie Söderström, Verkställande Direktör, Flow Interactive, tel. 08- 587 191 25 alt. 0709-480 125 E-mail: rosemarie.soderstrom@flowinteractive.se Postadress: Flow Interactive AB, S:t Göransgatan 159, 112 51 Stockholm Internet: http://www.flowinteractive.se/ ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/19/20000619BIT01020/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/19/20000619BIT01020/bit0002.pdf