Peter Martin ny styrelseledamot i Flow Interactive

Report this content

Peter Martin ny styrelseledamot i Flow Interactive Peter Martin har valts in som ny styrelseledamot i Internetapplikationsutvecklaren Flow Interactive. Peter Martin är ansedd som en av pionjärerna vad gäller Internets utveckling inom business to business (B2B) i Sverige och har bl.a. inlett WM-datas internetsatsning, samt startat internetverksamheten i2i inom börsnoterade Connecta (numera Adcore). Han är dessutom en ofta anlitad föredragshållare kring hur den gamla ekonomins företag anpassar sig till den nya digitala ekonomin. Flow Interactives övriga styrelsemedlemmar är Mats Lindström (styrelseordförande), Medströms Invest samt Lars Johan Cederlund från Näringsdepartementet. "Det skall bli oerhört spännande och en stor utmaning att tillsammans med Flow Interactive, som jag uppfattar som ett av de intressantaste företagen inom svensk IT-näring, föra utvecklingen vidare och stå i fronten för den nya svenska ekonomin", säger Peter Martin i en kommentar. "Peters kombination av branscherfarenhet och kunskap om tillväxtföretag är en stor tillgång för vårt företag. Vi har lagt extremt stor vikt vid att hitta en person som verkligen kan branschen och som har erfarenhet av att kunna kombinera tillväxt med lönsamhet. Vi har nu fått en av de bästa i branschen", säger Rosemarie Söderström, VD Flow Interactive. Om Flow Interactive (www.flowinteractive.se) Affärsidé: Att tillsammans med våra kunder stärka deras konkurrenskraft genom att skapa integrerade affärsstrategiskt och tekniskt framsynta lösningar på den digitala marknaden. Mission: Vi skall visa omvärlden att Internet som affärsverktyg effektiviserar och skapar lönsamhet om man gör det på rätt sätt, vårt sätt. Vision: Vi skall skapa Europas digitala affärslösningar. Till kunderna hör Bindomatic, Bosch Hushållsapparater, Bossmedia, Remote.to, Spara Pengar, Svenska Naturskyddsföreningen, Svenska Unicef samt Yesitworks.com. För ytterligare information, vänligen kontakta: Mats Lindström, Koncernchef Medströms Tel: 08-692 01 94 Email: mats.l@medstroms.se Peter Martin Tel: 070-551 30 85 Email: peter_martin@swipnet.se Rosemarie Söderström, VD Flow Interactive Tel: 08-587 191 25 Email: rosie@flowinteractive.se Sven Janson, Informationsansvarig Flow Interactive Tel: 08-587 191 57 Email: sven.janson@flowinteractive.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/09/20001009BIT00340/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/09/20001009BIT00340/bit0002.pdf