Crowdsoft under sammanslagning med Flowscape – Flowtalk: varför valde Ericsson och Vasakronan Flowscape?

I ett flowtalk med ledande personer på Ericsson och Vasakronan ger de sin bild av hur systemet har hjälpt företagen att öka effektivitet och reducera kontorsfriktion, och konstaterar att ”Flowscape svetsar samman communityn”.

Johan Leijon, Strategic product manager på Ericsson och Henrik Eriksson, Workplace strategist och Jesper Örtengren, Affärsutvecklingschef för handel på Vasakronan, lägger ut texten om Flowscape. Hur det påverkar sättet de arbetar på, varför de valde systemet och orsaken till att 10 000 medarbete på Ericsson i Kista numera har lättare att hitta ett ledigt mötesrum eller en kollega.

Se filmen här: https://www.youtube.com/watch?v=Hs8nomFeyEE&t=5s

Crowdsoft                                                                                                                      Flowscape

Ordf Henrik Tjernberg                                                                                                    VD Peter Reigo

Tel: +46 70 582 13 04                                                                                                      Tel: +46 70 942 46 87

Email: henrik.tjernberg@msab.com                                                   Email: peter.reigo@flowscape.se

Kort om Crowdsoft Technology AB

Crowdsoft levererar en helt ny typ av kommunikationssystem för operativt trygghets- och säkerhetsarbete som möjliggör stora vinster för en rad olika typer av företag och organisationer. Systemen är utformade med användarvänliga applikationer för smartphones och en central serverlösning för koordinering av stora informationsflöden. Affärsmodellen bygger på abonnemang, vilket innebär små initiala investeringar för kunder och återkommande intäkter för Crowdsoft. Aktien är listad på AktieTorget med kortnamn CROWD.

Hemsida: www.crowdsoft.com

Kort om Flowscape AB

Flowscape är ”the modern office flowmaker”. Genom att erbjuda en toppmodern IoT baserad teknologi, minskar Flowscape tidsödande och ökar interaktion och produktivitet bland kollegor. Huvudfunktionen, Flowmap, ger företag en överblick av kontoret och möjliggör att man snabbt hittar rum, skrivbord, kontorsutrustning och kollegor.

Flowscape har en stark kundbas med över 60 kunder varav 15 multinationella bolag såom Telia, Ericsson och Kinnarps. Globala partners inkluderar Fujitsu, Ricoh, Ericsson och Cisco. Med kontor i Stockholm, Karlskrona och London, växer teamet bestående av 30 flowmakers kontinuerligt.

Hemsida: www.flowscape.se