Flaggningsmeddelande i Flowscape Technology AB (publ)

Antalet aktier och röster i Flowscape Technology AB (publ) har ökat från 1 417 487 955 till 1 802 487 955 till följd av de nyemissioner av totalt 385 miljoner aktier som styrelsen beslutade om den 5 februari 2020.

Peter och Karla Reigo har meddelat att ökningen medför att de aktier och röster som Peter och Karla Reigo kontrollerar motsvarar ca 23,85 procent (mot tidigare ca 30,33 procent) av det totala antalet aktier och röster i bolaget. Ökningen medför vidare att de aktier och röster som
J H Engineering AB kontrollerar motsvarar ca 4,46 procent (mot tidigare ca 5,67 procent) av det totala antalet aktier och röster i bolaget.

Elementa tilldelades 96 000 000 aktier i nyemissionerna som beslutades av styrelsen den 5 februari 2020 vilket motsvarar ett innehav om ca 5,33 procent av det totala antalet aktier och röster i bolaget. Före nyemissionerna var Elementa inte aktieägare i bolaget.

Email: peter.reigo@flowscape.se

Flowscape är "the modern office Flowmakers". Genom att erbjuda en toppmodern IoT-teknik, minskar Flowscape tidsödande och ökar interaktion och produktivitet bland kollegor. Huvudfunktionen, Flowmap, ger företag en överblick av kontoret och möjliggör att man snabbt hittar rum, skrivbord, kontorsutrustning och kollegor. Flowscape har även kommunikationsverktyget C-One, en flexibel plattform för att hantera storskalig kommunikation baserat på befintlig infrastruktur. Flowscape har en stark kundbas med över 100 kunder varav fler än 25 multinationella bolag såsom Telenor, Telia och Kinnarps. Bland partnerna finns Atea, Ericsson, Fujitsu, Cisco och Ricoh. Med kontor i Stockholm och London växer teamet med Flowmakers kontinuerligt. Under vintern 2018 gick Flowscape samman med Crowdsoft och kom därmed in på börsen (Spotlight, f.d. Aktietorget). Flowscape Technology ABSaltmätargatan 8113 59 StockholmSweden+46 (0) 8 409 112 22