Flowscape får första ordern i Afrika

En kund i Sydafrika lägger en order för installation av Flowscapes Covid-19 lösning till deras kontor i Johannesburg och Kapstaden. Flowscape som idag har installationer i mer än 30 länder utökar med denna order med ytterligare ett nytt land. Ordervärdet är 110.000 SEK första året och därefter 70.000 SEK årligen.

”Det är kul att se att kännedomen om Flowscape sprids över världen. Med denna order på vår Covid-19 lösning, ser vi  att behovet av denna typ av digitala lösning är globalt. Social distansering för en säker återgång till kontoret är viktigt i alla länder” säger Peter Reigo, VD och grundare.

Kunden har köpt Flowscapes mjukvarulösning för arbetsplatshantering till ca 200 arbetsplatser på kontoren i Johannesburg och Kapstaden. I lösningen ingår mobilapp, webapp, kioskskärmsapp och ett analysverktyg för att se nyttjandet av kontorets arbetsplatser. Med lösningen kan kunden skapa ett säkert flöde tillbaka till kontoret genom att blocka varannan plats för social distansering, införa bokning av platserna hela dagen för att undvika att personalen byter plats samt markering av använda platser så att dessa kan desinficeras. I analysverktyget kan de även följa i vilken takt personalen kommer tillbaka till kontoret och de kan spåra smitta om någon testas positiv för Covid-19.

Email: peter.reigo@flowscape.se