Flowscape får ny order i Norge

En befintlig kund inom den publika sektorn i Norge utökar sin installation med inomhuspositionering och väghittare på sitt kontor. Det totala ordervärdet första året uppgår till 680,000 SEK med en årlig intäkt på 190,000 SEK

”Det är positivt att en nöjd kund väljer att utöka sin installation med ytterligare smarta funktioner som inomhuspositionering och stöd för medarbetaren att alltid kunna hitta på sitt nya kontor i Oslo. Det är ett bra exempel på hur våra kunder kan välja att lägga till funktioner i det skalbara Flowscape systemet. Vi ser fram emot en ökad efterfrågan i Norge på smarta kontorslösningar då kontoren öppnas upp allt mer under året” säger Peter Löfgren ansvarig för försäljning på den Nordiska marknaden på Flowscape.

Kunden sökte en smart digital löning för sitt nya kontor i Oslo. Det aktivitetsbaserade kontoret är på ca 15.000 kvm för runt 1500 medarbetare och totalt över 250 rum. Flowscape har sedan tidigare levererat en helhetslösning med rumspaneler, sensorer för rum och arbetsplatser, mobilapp, kioskskärmar och Flowscapes smarta statistikportal.  Med användandet av sensorer kan kunden få detaljerade data om hur kontorets rum och arbetsplatser faktiskt används.

För mer information, vänligen kontakta:

Anders Malmström
Försäljning och Marknadschef, Flowscape
Mobil: +46 (0) 70 664 3031
Mail: anders.malmstrom@flowscapesolutions.com

Flowscape är ett Prop-Tech-bolag med en världsledande lösning för social distansering på kontoret, optimering av kontorsytor och en effektivare arbetsdag. Lösningen använder de senaste IoT-sensorerna och inomhuspositionerings-teknologin för att skapa en toppmodern SaaS-lösning för smarta kontor. Huvudfunktionen, Flowmap, ger företag en överblick av kontoret och möjliggör att man snabbt hittar rum, skrivbord, kontorsutrustning och kollegor samt analys av ytornas nyttjande. Flowscape har även ett kommunikationsverktyg för effektiv områdesspecifik kommunikation till personer i byggnaden eller personer inom ett område i händelse av en kris. Flowscape har kontor i Stockholm (huvudkontor), Sofia, San Fransisco och London.

För mer information, besök www.flowscapesolutions.com