Flowscape får ny order i USA

En av Flowscapes befintliga kunder i USA väljer att utöka med ytterligare en order, denna gång för kundens kontor i Boston. Ordervärdet första året är 750.000 SEK och därefter 240.000 SEK årligen.

”Vi är väldigt stolta över samarbetet med kunden. Utrullningen och installationerna har fungerat mycket väl och vår produkt tillför ett stort värde för kunden. Genom Flowscapes kraftfulla statistikverktyg och att använda smarta sensorer har kunden redan konstaterat att det finns potential att spara över 50 MSEK årligen genom mer optimalt nyttjande av sina kontor. ” säger Peter Reigo, VD och grundare.

Kunden valde Flowscape för knappt ett år sedan i hård konkurrens med flera starka nordamerikanska leverantörer av smarta-kontorslösningar. Flowscape var den leverantör som på bästa sätt tillgodosåg deras behov. Kunden efterfrågade en lösning som både ger statistik och fakta för att optimera kontorsytorna samtidigt som den hjälper medarbetarna att enkelt hitta och boka lediga mötesrum, arbetsplatser och se var en kollega valt för arbetsplats. Flowscapes lösning uppfyller alla dessa behov och samtidigt ger användarna tillgång till smarta verktyg som rumsbokningspaneler, smart phone app, kiosk skärmar, plugin i Outlook och webapplikationer på intranätet.

Email: peter.reigo@flowscape.se

Flowscape är "the modern office Flowmakers". Genom att erbjuda en toppmodern IoT-teknik, minskar Flowscape tidsödande och ökar interaktion och produktivitet bland kollegor. Huvudfunktionen, Flowmap, ger företag en överblick av kontoret och möjliggör att man snabbt hittar rum, skrivbord, kontorsutrustning och kollegor. Flowscape har även kommunikationsverktyget C-One, en flexibel plattform för att hantera storskalig kommunikation baserat på befintlig infrastruktur. Flowscape har en stark kundbas med över 100 kunder varav fler än 25 multinationella bolag såsom Telenor, Telia och Kinnarps. Bland partnerna finns Atea, Ericsson, Fujitsu, Cisco och Ricoh. Med kontor i Stockholm och London växer teamet med Flowmakers kontinuerligt. Under vintern 2018 gick Flowscape samman med Crowdsoft och kom därmed in på börsen (Spotlight, f.d. Aktietorget). Flowscape Technology ABSaltmätargatan 8113 59 StockholmSweden+46 (0) 8 409 112 22