Flowscape får order i Australien

Det stora nordamerikanska konsultbolag där Flowscape under hösten installerat sin smarta kontorslösning i New York och Las Vegas, fortsätter nu utrullningen till Australien. Ordern omfattar en installation på kundens kontor i Sydney med ett ordervärde första året på 1,2 MSEK och därefter 435.000 SEK årligen

”Det är mycket positivt för oss när nöjda kunder väljer att rulla ut vår lösning till nya kontor och marknader. Det visar att vår produkt är globalt skalbar både att sälja och leverera. Kunden har kontor i stora delar av världen och vi ser goda möjligheter på fler kontor. Australien är en ny och intressant marknad för oss. Landet ligger långt fram med moderna kontorslösningar och Flowscape står sig bra i konkurrensen även här” säger Peter Reigo, VD och grundare.

Kunden, som är en global aktör inom sitt segment efterfrågar en effektiv och skalbar lösning för rumsbokning, arbetsplatser att kunna hitta kollegor på sina moderna kontor. Att kunna mäta och följa upp hur kontoret används med beläggningsgrader, statistik och rapportering är mycket viktigt. Kunden har valt Flowscapes mest kompletta rumsboknings- och arbetsplatspaket med rumspaneler, smart phone app, outlook plug-in, kiosk skärmar, sensorer och att söka och hitta kollegor. Flowscape kombinerar ett marknadsledande användargränssnitt med modern IoT-teknik och statistik.

Email: peter.reigo@flowscape.se

Flowscape är ”the modern office Flowmakers”. Genom att erbjuda en toppmodern IoT-teknik, minskar Flowscape tidsödande och ökar interaktion och produktivitet bland kollegor. Huvudfunktionen, Flowmap, ger företag en överblick av kontoret och möjliggör att man snabbt hittar rum, skrivbord, kontorsutrustning och kollegor. Flowscape har även kommunikationsverktyget C-One, en flexibel plattform för att hantera storskalig kommunikation baserat på befintlig infrastruktur. Flowscape har kontor i Stockholm (huvudkontor) och London.