Flowscape får order i Storbritannien

Ett globalt mjukvarubolag med huvudkontor i London har valt Flowscape som bokningssystem för att stödja sitt hybrida arbetssätt. Ordervärdet för ett av bolagets kontor i England uppgår första året till 27,000 GBP (360,000 SEK) och därefter 14,800 GBP (197,400 SEK) årligen återkommande.

”Ännu ett globalt bolag med stora krav på funktion och säkerhet väljer Flowscape, vilket visar att vi har ett mycket konkurrenskraftigt erbjudande. Kunden efterfrågade bland annat en effektiv lösning för arbetsplatsbokning och vår Desk Sensor, med automatisk check-in till arbetsplatserna, visar sig igen vara den smartaste lösningen. Då bolaget har kontor över hela världen ser vi goda möjligheter att utöka vårt samarbete på fler kontor. Kunden kommer använda vårt system för bokningar av arbetsplatser och rumsbokning samt för att mäta beläggningen på sitt kontor.” säger Peter Reigo, CEO på och grundare av Flowscape.

Läs mer på vår hemsida.

Installationerna omfattar bland annat Flowscapes arbetsplatsbokning och rumsbokningslösning

Certified Adviser: Skills Corporate Finance Nordic AB, telefon:+46 (8) 517 082 40, email: ca@skillscorp.se

Flowscape är ett Prop-Tech-bolag med en världsledande lösning för smarta kontor, optimering av kontorsytor och en effektivare arbetsdag. Lösningen använder den senaste sensorteknologin för att skapa en toppmodern SaaS-lösning för det hybrida arbetssättet. Huvudfunktionen, Flowmap, ger företag en överblick av kontoret och möjliggör att man snabbt hittar rum, skrivbord, kontorsutrustning och kollegor samt analys av ytornas nyttjande. Flowscape har även ett kommunikationsverktyg för effektiv områdesspecifik kommunikation till personer i byggnaden eller personer inom ett område i händelse av en kris. Flowscape har kontor i Stockholm (huvudkontor), Sofia, San Fransisco och London.