Flowscape får order på fortsatt utrullning

En stor global kund fortsätter att utöka sitt Flowscapes system i världen. Kunden kommer använda Flowscapes världsledande lösning för det nya hybrida arbetssättet. Ordervärdet är på 495,000 SEK (52,400 USD)

”Vi är väldigt glada över att få stötta kunden i deras omställning till det nya hybrida arbetssättet. Medarbetare kan via vår FlowPlanner planera sin vecka på kontoret. Team och projektgrupper kan enkelt få en överblick när deras kollegor är på kontoret och kan via 3D kartan boka arbetsplatser bredvid varandra. Det går också att styra om man vill samla vissa enheter och team i en viss del av kontoret. Samtidigt kommer systemet också säkerställa att mängden personer på kontoret inte överskrider de regler företaget har. För att företaget under året skall kunna anpassa kontoret till nya arbetssätt kommer Flowscapes analysverktyg ge ovärderlig information om hur kontoren används. Det är ett spännande år när hela världen samtidigt skall ställa om till det nya hybrida arbetssättet.” säger Peter Reigo, VD och grundare.

Kunden är en av världens 300 största bolag med över 100,000 anställda sprida över världen. Flowscapes system finns redan idag på 150 av kundens kontor och med denna order fortsätter kunden att rulla ut lösningen till ytterligare kontor. Allt eftersom kunden väljer att återöppna sina kontor kommer kunden behöva utöka antal mjukvarulicenser för sin Flowscape lösning.

About Flowscape AB

Flowscape is "the modern office flowmaker". By offering state-of-the-art IoT technology, Flowscape reduces time-consuming and increases peer interaction and productivity. The main function, Flowmap, gives companies an overview of the office and enables you to quickly find rooms, desks, office equipment and colleagues. Flowscape also has the communication tool C-One, a flexible platform for managing large-scale communication based on existing infrastructure. Flowscape has offices in Stockholm (main office) and London.

For more information, please visit www.flowscape.se