Flowscape får pilotorder i USA från stort nordamerikanskt konsultbolag

Ett stort multinationellt nordamerikanskt konsultbolag har bland fyra inbjudna smarta-kontors-leverantörer valt Flowscape som enda företag för ett pilotprojekt. Bolaget skall efter sommaren i år flytta ca 950 personer till ett nytt aktivitetsbaserat kontor på Manhattan i New York.

Konsultbolaget är ett av världens största inom sitt segment med över 40,000 medarbetare i ca 40 länder. De har behov av en modern lösning för att boka mötesrum, visualisera lediga arbetsplatser, mäta nyttjande av ytorna på kontoret samt en lösning för att hitta kollegor. Flowscape och tre andra konkurrenter blev inbjuden till upphandlingen. Efter utvärdering har kunden givit Flowscape som enda leverantör förtroendet att leverera ett pilotprojekt på ett kontor i New York.

”Vi är väldigt glada att ett nordamerikanskt multinationellt företag valt Flowscape som den bästa smarta-kontors-lösningen. Det visar att Flowscape har en världsledande lösning och att företag i USA börjar flytta till aktivitetsbaserade kontor” säger Peter Reigo, VD och grundare.

Email: peter.reigo@flowscape.se