Flowscape får stororder i Norge

Flowscape växer i Norge med en stor affär inom den publika sektorn. Kunden har valt Flowscapes smartakontorslösning till sitt nybyggda kontor i Oslo. Det totala ordervärdet över tre år är 4,5 MSEK med en årlig intäkt på 920,000 SEK

”Det är mycket positivt att vi växer i Norge, vilket är en viktig marknad för oss. Kunden valde Flowscape för att vi hade det bästa helhetserbjudandet med smarta lösningar både för rumsbokning, obokningsbararum och arbetsplatser. Tillsammans med vår partner kunde vi skapa ett mycket attraktivt helhetserbjudande med den senaste tekniken för en av årets största nybyggnationer i Norge. ” säger Peter Löfgren, Strategic Sales på Flowscape.

Kunden sökte en smart digital löning för sitt nya kontor i Oslo. Det aktivitetsbaserade kontoret är på ca 15.000 kvm för runt 1500 medarbetare och totalt över 250 rum. Flowscape kommer att leverera en helhetslösning med rumspaneler, sensorer för rum och arbetsplatser, mobilapp, kioskskärmar, Outlook plugin och analysportal. En viktig funktion är även Flowscapes nya kostnadseffektiva uppkopplade LED-lampa för att visa status på rum och arbetsplatser. Med användandet av sensorer kan kunden få detaljerade data om hur kontorets rum och arbetsplatser faktiskt används. Detta är ovärderligt för fortsatt optimering av ytorna.

För mer information, vänligen kontakta:

Anders Malmström
Sälj- och Marknadschef, Flowscape