Flowscape får stororder på ny lösning för social distansering

Ett stort globalt företag har tagit beslut om att rulla ut Flowscapes nya lösning för social distansering på 70 av företagets kontor. Denna först order innefattar 14 av kontoren och ordervärdet är 2,6 MSEK första året samt därefter 220,000 SEK årligen.

”Vi tycker det är väldigt kul att vår lösning för social distansering, på kontoret, har blivit så populär. Denna kund kommer använda Flowscapes lösning som en mycket viktig del i deras globala strategi för att säkerställa att Covid-19 inte sprids på kontoren. Med kundens 70 kontor och över 60.000 arbetsplatser kommer detta troligtvis bli en av världens största platsbokningsinstallationer.” säger Peter Reigo, VD och grundare.

Kunden har valt att använda Flowscapes Desk Management lösning som en viktig del i deras globala strategi för att förhindra att Covid-19 sprids på kontoren. Kunden har tagit beslut om att implementera lösningen på 70 kontor, vilket innefattar ca 60.000 arbetsplatser. Kontoren ligger i 35 länder spridda över hela världen.

För att säkerställa social distansering på kontoren kommer minst varannan plats digitalt blockeras. Allt eftersom smittspridningen minskar i samhället kan de öppna upp delar av de blockerad platserna. Kunden inför även platsbokning för att säkerställa att endast en person använder en plats hela dagen. Alla platser som används under dagen kommer desinficeras efter arbetstid.

Projektet för att rulla ut lösningen till alla 70 kontor kommer pågå fram till augusti. I denna första fas är lösningen implementerad för 14 av kontoren. Denna order är för kartritning och mjukvarulicensen för platsbokningsfunktionaliteten. Ytterligare licensintäkter tillkommer när allt fler kontor implementeras samt antalet användare ökar.

Denna information är sådan information som Flowscape AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 17 juli 2020.

Email: peter.reigo@flowscape.se