Flowscape får ytterligare order i Australien

En av Flowscapes stora globala kunder väljer nu att utöka sin installation med ett nytt kontor i Brisbane Australien. Samtidigt utökas en befintlig installation i Sydney. Flowscape systemet kommer bland annat användas för en söker återgång till kontoren efter Covid-19 ”lock down”. Ordervärdet är 1,3 MSEK första året och därefter 300.000 SEK årligen.

”Vi har den senaste månaden sett ett mycket stort intresse från flera länder för vår nya Covid-19-anpassade lösning för en säker social distansering på kontoret. Med denna order kommer vårt system användas på två större kontor i Australien med totalt över 1000 arbetsplatser. Vi har redan en installation på kundens kontor i Sydney och vi ser ordern som ett bevis på att kunden är nöjd, att vår lösning var enkel att installera och att den skapar värde för kunden.” säger Peter Reigo, VD och grundare.

Detta stora globala nordamerikanska konsultbolag valde Flowscape för ett år sedan, i konkurrens med flera andra starka leverantörer. Idag har Flowscape system installerade på flera kontor i USA och nu Australien. Denna order innefattar en ny helhetslösning för kontoret i Brisbane och en komplettering för kontoret i Sydney. Båda kontoren har nu Flowscapes smarta lösningar för rumsbokning, platsmanagering, att hitta kollegor, vägvisning, statistik och ny även Busy Lights för sina arbetsplatser. Kunden planerar att använda Flowscapes senaste funktioner för att blockera platser, boka platser, signalera städstatus av platser samt monitorering för att undvika spridning av Covid-19 på kontoren.

Email: peter.reigo@flowscape.se