Flowscape får ytterligare order i USA

Det stora nordamerikanska konsultbolag som hittills har lagt ordrar på installationer i New York, Las Vegas och Sydney, lägger nu ytterligare en order i USA. Ordern gäller kundens kontor utanför New York. Ordervärdet för det första året är 400.000 SEK och därefter 130.000 SEK årligen.

”Vi är glada att denna kund är nöjd med vår lösning och att de utökar både i USA och andra delar av världen. Eftersom kunden är ett bolag med mer än 40.000 anställda på över 40 större kontor globalt så ser vi en stor potential under kommande år. Diskussioner pågår redan för expansion på ytterligare kontor i flera länder” säger Peter Reigo, VD och grundare.

Kunden valde för några månader sedan Flowscape i stark konkurrens med flera starka nordamerikanska leverantörer av smarta-kontorslösningar. Flowscape var den leverantör som bäst kunde möta kundens krav på statistik för optimering av kundens kontorsytor samtidigt som den hjälper medarbetarna att enkelt hitta lediga mötesrum, arbetsplatser och att hitta var en kollega sitter. Användarna får tillgång till Flowscapes lösning via rumsbokningspaneler, smart phone app, kioskskärmar, plugin i Outlook och webapplikation på intranätet.

Email: peter.reigo@flowscape.se