Flowscape fortsätter växa i USA

Ett stort nordamerikanskt bolag väljer Flowscape när de återöppnar sitt kontor i San Fransisco. Det totala ordervärdet är 166,000 SEK första året och därefter 60,000 SEK årligen

”Det är glädjande att vi fortsätter vinna fina affärer på den amerikanska marknaden. Här i Kalifornien, som i många andra stater öppnas nu kontoren upp efter att många har vaccinerats. Vi ser en ökande efterfrågan för lösningar som både hanterar bokning av rum och arbetsplatser, samtidigt som man enkelt kan mäta hur mycket kontoret används. Det är precis vad vi är riktigt bra på” säger Magnus Arildsson, Country Manager USA & Canada, Flowscape.

En stark drivkraft för kunden är att skapa en effektiv och säker vardag för sina medarbetare samtidigt som man kontinuerligt mäter nyttjandet för att kunna effektivisera sina kontorsytor. Med Flowscape har de hittat en innovativ och modern lösning som förstärker medarbetarnas upplevelse och effektivitet på sin arbetsplats.

Flowscapes lösning inkluderar rumspaneler, rumsbokningslösning och arbetsplatsbokningar samt sensorer för att mäta hur kontoret används. Både rum, arbetsplatser och viktiga kontorsresurser visualiseras på Flowscape’s interaktiva karta, Flowmap, som nås via mobilen, laptopen och på kioskskärmarna. Lösningen innehåller även det kraftfulla statistikverktyget Flowmanager där kunden kan analysera nyttjande av både mötesrum och arbetsplatser.