​Flowscape går ihop med Crowdsoft och förstärker sitt erbjudande

Flowscape förstärker sitt erbjudande mot marknaden för IT-baserade kontorslösningar genom att gå ihop med det progressiva företaget Crowdsoft Technology. Affären väntas klubbas genom på Crowdsofts bolagsstämma den 20 december.

Crowdsofts produkt C-One förser företag, myndigheter och organisationer med en intelligent lösning för kommunikationshantering i stor skala. Primärt används systemet för att hantera serviceorganisationer och säkerhetsfrågor. En stor kund är Karolinska Sjukhuset.

Flowscape har satt en tydlig vision att positionera sig på marknaden för det som benämns Workplace Experience Systems. Under de senaste åren har Flowscape kunnat observera att kunder efterfrågar ett system som bredare stödjer den anställdes operativa och praktiska vardag. I vissa fall kan det likställas med den fullservice som förväntas av ett bra hotell. För att inte personalkostnader för högre servicenivå ska dra iväg, behövs IT-stöd med ett brett funktionellt spektrum där kommunikation, lägesbild och samverkan utgör byggblock. C-One är i och med det en stark och relevant förstärkning av Flowscapes nuvarande erbjudande. Den centrala enheten i C-One blir enkelt en helpdeskfunktion och samverkansmodell för kommunikation i definierade arbetsgrupper samtidigt som det finns verktyg för att gå ut med masskommunikationsmeddelanden.

”Crowdsoft innebär en mycket viktigt tillskott till Flowscapes produktportfölj för att snabbare förflytta Flowscapes erbjudande till att omfatta ett komplett Workplace Experience System, och därmed ta oss till en ledande position på marknaden”, säger Peter Reigo, Flowscapes VD.

Crowdsoft Technology är ett publikt bolag. Det gemensamma bolaget kommer därmed att vara noterat på Aktietorget. Läs pressmeddelandet på Cision här: Cision: Crowdsoft går samman med Flowscape

Läs mer om Crowdsoft och C-one här: Crowdsofts hemsida

För mer information, kontakta Flowscapes VD Peter Reigo: peter.reigo@flowscape.se, 070-942 46 87.