Flowscape når fortsatt framgång i Norge

En organisation i Norge har valt att byta ut sitt befintliga rumsboknings- och gästregistreringssystem till Flowscapes världsledande lösning. På kontoret i Oslo arbetar 600 personer och de har årligen ca 50,000 besökare. Ordervärdet första året är 880.000 SEK och därefter 270.000 SEK årligen.

”Denna kund har stort inflytande på den norska marknaden och med det stora antalet besökare så kommer detta vara en mycket bra referens för Flowscape. Kravbilden var väldigt tuff men vi känner att vår lösning väl uppfyller kundens önskemål. Norge är en mycket intressant marknad för Flowscape och vår marknadsandel där fortsätter att växa. Vi ser ökad aktivitet allt eftersom ett öppnande av samhället närmar sig.” säger Peter Löfgren, Säljansvarig Norden.

Kunden väljer att modernisera sin rumsboknings- och besökshanteringslösning. Flowscape bjöds, tillsammans med andra konkurrenter, i januari in till denna upphandling. Kunden sökte en modern rumsbokningslösning med karta, sensorer, kioskskärm med vägvisning, analysmöjligheter och rumspaneler samt ett system för effektiv besöksregistrering. Eftersom det är en rikstäckande organisation, i Norge, passerar där årligen ca 50,000 besökare de 66 mötesrummen. Kunden vill erbjuda en modern digital upplevelse både för sina anställda och besökare. Ett krav var också att lösningen skall kunna hantera beställning av mat samt efterföljande fakturering. Flowscape kommer under sommaren att leverera denna lösning.