Flowscape skriver ramavtal med stort svenskt bolag

Flowscapes lösning, för det nya hybrida arbetssättet, vinner ett nytt globalt ramavtal med ett stort svenskt bolag. De första installationerna blir i Sverige, USA och Polen. Ordervärdet första året för dessa tre kontor är 571,000 SEK (53,720 Euro) och därefter 269,000 SEK (25,300 Euro) årligen återkommande SaaS intäkter.

”Vi är väldigt glada att ännu ett stort svenskt bolag har valt Flowscapes lösning för det hybrida kontoret. Bolaget har mer än 10,000 anställda världen över och vill ha samma lösning för alla sina kontor. Vi blev valda eftersom vi hade det smartaste erbjudandet för det hybrida arbetssättet, men även att vi har stor vana att leverera både hårdvara och mjukvara globalt. Då kunden har många kontor och dotterbolag främst inom Europa och Nordamerika ser vi goda möjligheter för fler ordrar inom detta ramavtal” säger Peter Löfgren, Head of sales Nordic på Flowscape.

I denna första fas har kontoren valt Flowscapes lösningar för bokning av arbetsplatser, rumsbokningspaneler, bokning av konferensrum och för de anställdas planering när de ska arbeta på kontoret eller hemma.

Läs mer på vår hemsida.

Ramavtalet ger möjlighet till installationer av Flowscapes lösning på bolagets samtliga kontor.

Email: peter.reigo@flowscapesolutions.com

Flowscape är ett Prop-Tech-bolag med en världsledande lösning för social distansering på kontoret, optimering av kontorsytor och en effektivare arbetsdag. Lösningen använder de senaste IoT-sensorerna och inomhuspositionerings-teknologin för att skapa en toppmodern SaaS-lösning för smarta kontor. Huvudfunktionen, Flowmap, ger företag en överblick av kontoret och möjliggör att man snabbt hittar rum, skrivbord, kontorsutrustning och kollegor samt analys av ytornas nyttjande. Flowscape har även ett kommunikationsverktyg för effektiv områdesspecifik kommunikation till personer i byggnaden eller personer inom ett område i händelse av en kris. Flowscape har kontor i Stockholm (huvudkontor), Sofia, San Fransisco och London.

För mer information, besök www.flowscapesolutions.com