Flowscape tecknar Europeiskt försäljningsavtal med Ricoh

Flowscape har tecknat ett återförsäljaravtal med Ricoh Europa. Genom avtalet ingår Flowscapes Smarta kontortslösningar och C-One i Ricoh´s erbjudande i 22 Europeiska länder. Ricoh är en ledande aktör för digitala kontors- och printerlösningar. Sedan tidigare har Flowscape levererat tillsammans med Ricoh i Sverige, Storbritannien och Schweiz.

”Att nu formellt ingå i varje Ricoh-säljares produktportfölj är en viktig del i vår strategi att sälja och leverera med globala partners. Ricoh Europa är en ledande aktör för kontorsnära digitala lösningar med hundratusentals befintliga kunder i Europa. Tills idag har vi tillsammans med Ricoh fokuserat på ett fåtal marknader och med detta avtal kan vi nu effektivt skala till ytterligare 19 länder i Europa. ” VD och grundare Peter Reigo.

Ricoh är en marknadsledande global leverantör av digitala kontors- och skrivarlösningar. Ricoh levererar även presentations- och kommunikationsprodukter för det digitala kontoret så som digitala interaktiva skrivtavlor, videokonferenssystem, projektorer, etc. Globalt finns Ricoh i 200 länder med mer än 90.000 anställda och 1,4 miljoner kontorskunder.

Email: peter.reigo@flowscape.se

Flowscape är ”the modern office Flowmakers”. Genom att erbjuda en toppmodern IoT-teknik, minskar Flowscape tidsödande och ökar interaktion och produktivitet bland kollegor. Huvudfunktionen, Flowmap, ger företag en överblick av kontoret och möjliggör att man snabbt hittar rum, skrivbord, kontorsutrustning och kollegor. Flowscape har även kommunikationsverktyget C-One, en flexibel plattform för att hantera storskalig kommunikation baserat på befintlig infrastruktur. Flowscape har kontor i Stockholm (huvudkontor) och London.