Flowscape växer i Tyskland

Flowscape växer i Tyskland med en installation hos en befintlig europeisk kund. Kunden är en världsledande aktör inom smarta byggnader och smarta kontor. Ordervärdet första året är 550.000 SEK och därefter 260.000 SEK årligen.

Flowscape växer i Europa. En nöjd internationell kund har valt att utöka sin installation till ett kontor i Tyskland. Sedan tidigare har kunden installationer i Nederländerna, Italien och England.

Kunden kommer använda Flowscapes smartakontorslösning för att hjälpa medarbetarna att hitta lediga mötesrum och arbetsplatser, samt mäta hur kontoret nyttjas så det kan optimeras. Installationen kommer ha smarta IoT-sensorer i varje mötesrum och under arbetsplatserna. Flowscape blir en viktig del i kundens transformation till ett aktivitetsbaserat smart kontor. Ordervärde första året uppgår till ca 550.000 SEK och därefter årligen 260.000 SEK

”Att en marknadsledande och kunnig aktör inom smarta byggnader väljer att växa med Flowscape är ett bevis på att vår produkt är rätt i tiden och håller hög kvalitet. Flowscapes förmåga att leverera smarthet samtidigt som en enkel installation efterfrågas i Europa. Vår strategi att växa på geografiska marknader ger frukt och vi ser stora möjligheter på den tyska marknaden” säger Anders Malmström, sälj- och marknadschef på Flowscape.

För mer information, vänligen kontakta:

Anders Malmström
Sälj- och Marknadschef, Flowscape