Flowscape växer med kund i Europa

Ett globalt bolag inom kontorsnära produkter väljer att utöka sin befintliga installation till en ny marknad. Bolaget har sedan mer än ett år varit en Flowscape-kund för sitt europeiska huvudkontor i London. Nu väljer kunden att utöka till sitt kontor i Nederländerna. Ordervärdet första året är  220 TSEK och därefter ca 40 TSEK årligen.

”Globala bolag har höga krav på sina leverantörer. Här är ännu ett bevis på att vi kan leverera kvalitet och funktionalitet för kräsna kunder. Nu växer vi med kunden till ytterligare ett kontor i Europa, vilket är roligt. Kunden har kontor i hela världen och mer än 70.000 anställda och det pågår redan diskussioner om fler kontor i Europa” säger Anders Malmström, VP Sales & Marketing på Flowscape.

Kunden, som är en global aktör inom sitt segment efterfrågar en effektiv och skalbar lösning för rumsbokning samt att kunna analysera och följa upp hur rummen används. Kunden har valt Flowscapes kompletta rumsbokningspaket med rumspaneler, outlook plug-in, kiosk skärmar och rumssensorer. Flowscape kombinerar ett marknadsledande användargränssnitt med modern IoT-teknik och statistik.

För mer information, vänligen kontakta:

Anders Malmström
Sälj- och Marknadschef, Flowscape
Mobil: +46 (0) 70 664 3031
Mail: anders.malmstrom@flowscape.se

Flowscape är ”the modern office Flowmakers”. Genom att erbjuda en toppmodern IoT-teknik, minskar Flowscape tidsödande och ökar interaktion och produktivitet bland kollegor. Huvudfunktionen, Flowmap, ger företag en överblick av kontoret och möjliggör att man snabbt hittar rum, skrivbord, kontorsutrustning och kollegor. Flowscape har även kommunikationsverktyget C-One, en flexibel plattform för att hantera storskalig kommunikation baserat på befintlig infrastruktur. Flowscape har kontor i Stockholm (huvudkontor) och London.