Flowscape vidareutvecklar sin parkeringslösning tillsammans med kund i Norge

En kund i Norge har tecknat ett utvecklingsavtal med Flowscape för finansiering och vidareutveckling av Flowscapes lösning för hantering av parkeringsplatser.

”Flowscape har redan idag en stark parkeringsplatsbokningslösning som efterfrågas av många kunder. Nu blir den ännu starkare när vi inkluderar parkeringsplatssensorer för ännu bättre funktionalitet och statistik på hur platserna används. Flowscape är vana att arbeta nära våra nyckelkunder och vidareutveckla systemet tillsammans med dem. Denna kund är mycket viktig i Norge och vi är väldigt glada att de nu väljer att utöka vårt samarbete.” säger Peter Löfgren, Säljansvarig Norden.

Ordern innehåller både utvecklingsarbetet, för att integrera en ny typ av trådlösa batteridrivna parkeringsplatssensor, samt hårdvaran för installationen.

I Flowscapes system kommer kundens användare, samtidigt som de ser om det finns någon ledig arbetsplats på kontoret, kunna boka en parkeringsplats eller enkelt via kartan hitta en ledig parkeringsplats när de är i garaget. Med hjälp av parkeringsplatssensorerna kommer Flowscapes interaktiva karta, i mobilen och webläsare, automatiskt bli uppdaterad så fort en bil parkeras på en plats. Med sensorerna får kunden även tillgång till detaljerade data på hur mycket parkeringsplatserna bokats samt när de verkligen använts. Detta för att kunna optimera hur många parkeringsplatser de verkligen behöver.