Flowscape vinner flera ordrar när kontoren öppna upp i USA

Flowscape fortsätter sin tillväxt på den amerikanska marknaden. Tre nya installationer och utökning av två befintliga installationer. I många delstater öppnas nu kontoren, vilket ökar efterfrågan för Flowscapes smarta-kontorslösning. För dessa nya ordrar uppgår det totala ordervärdet till 395,000 SEK första året, och därefter 160,000 SEK årligen återkommande.

Flera amerikanska bolag börjar nu planera för en återgång till kontoren, där smarta kontorslösningar är en viktig pusselbit för att uppnå önskad flexibilitet och effektivitet. Flowscape får tre nya ordrar för en befintlig kunds kontor i Arlington, Atlanta och San José. Kunden väljer även att expandera sina installationer på kontoren i San Fransisco och Chicago.

Att se ett fortsatt ökat intresse från våra befintliga kunder är ett lika viktigt steg som nya affärer när det kommer till vår marknadsetablering i USA. Det är ett bra mått på att våra befintliga kunder ser nyttan av våra produkter och att vår senaste vidareutveckling av produkten ger resultat.” Säger Magnus Arildsson, Country Manager USA.

Utökningarna beräknas vara färdiglevererade till början av september och blir då återkommande årliga intäkter för Flowscape. Flowscape tror på en fortsatt utökning till ytterligare kontor hos kunden under hösten.

På den amerikanska marknaden skiljer sig strategin för hur snabbt kontoren åter öppnas avsevärt beroende på vilken delstat man tittar på. Vissa delstater har redan öppnat upp kontoren medan andra fortsätter hålla de stängda. Vi ser ett fortsatt högt intresse av lösningar för platsbokning samt statistik och vi tror på en ökande marknad under hösten och vintern.” Säger Magnus Arildsson, Country Manager USA.