Flowscape vinner kontrakt i Kanada

Flowscapes lösning för det hybrida kontoret vinner mark på den nordamerikanska marknaden. En befintlig kund väljer att utöka med ytterligare ett kontor i Kanada. Ordervärdet det första året är på 330,000 SEK (43,600 CAD) och därefter 103,000 SEK (13,500 CAD) årligen återkommande intäkter.

”Det hybrida arbetssättet skapar stora förändringar på den nordamerikanska kontorsmarknaden. Många kontor har mycket låg beläggning när anställda arbetar mer hemifrån, därmed skapas en stor drivkraft att förändra- och optimera kontorsytor. Efterfrågan på data för hur kontoret används blir viktigare samtidigt som de anställda efterfrågar en smidig lösning för att boka platser och hitta sina kollegor. Det är precis de funktioner där Flowscape är ledande och vi ser ett stort intresse speciellt för vår kontorsanalyslösning med ett ledande utbud av sensorer. Den här kunden är ett bra exempel på där man väljer att installera Flowscape på flertalet av sina kontor för att kunna optimera sina ytor samtidigt som man stödjer ett hybridarbetssätt. Vi ser goda möjligheter att utöka till fler kontor för samma kund framöver.” säger Magnus Arildsson, Ansvarig för Flowscape i Nordamerika.

Läs mer på vår hemsida.

Kunden har lanserat Flowscapes smarta kontorslösning på flera av sina större kontor globalt och fortsätter utöka med nya länder och kontor. Huvudfunktioner för kunden är rumsbokning, bokning av arbetsplatser, sensorer i mötesrum, Flowplanner samt data för nyttjande av mötesrum och arbetsplatser.

Certified Adviser: Skills Corporate Finance Nordic AB, telefon:+46 (8) 517 082 40, email: ca@skillscorp.se

Flowscape är ett Prop-Tech-bolag med en världsledande lösning för smarta kontor, optimering av kontorsytor och en effektivare arbetsdag. Lösningen använder den senaste sensorteknologin för att skapa en toppmodern SaaS-lösning för det hybrida arbetssättet. Huvudfunktionen, Flowmap, ger företag en överblick av kontoret och möjliggör att man snabbt hittar rum, skrivbord, kontorsutrustning och kollegor samt analys av ytornas nyttjande. Flowscape har även ett kommunikationsverktyg för effektiv områdesspecifik kommunikation till personer i byggnaden eller personer inom ett område i händelse av en kris. Flowscape har kontor i Stockholm (huvudkontor), Sofia, San Fransisco och London.