Flowscape vinner kontrakt i USA

En befintlig kund har valt att utöka sin smarta kontorslösning till ett kontor i Los Angeles, Kalifornien. Ordervärdet uppgår första året till 28,900 USD (297,500 SEK) och därefter 7,800 USD (80,000 SEK) årligen återkommande.

”Flowscape växer vidare i USA med nya affärer. Ännu en nöjd kund, som väljer att utöka med ytterligare ett kontor. För den här kunden har vi installationer globalt och vi ser ytterligare installationer framöver. Med vår hjälp har kunden en ytterst detaljerad kunskap om hur deras kontor används och kan agera utifrån den kunskapen. I vårt system kan även funktionerna anpassas till varje kontor baserat på kundens företagsövergripande regelverk och policys. Kunden kommer använda vårt system för bokningar av arbetsplatser, rumsbokning samt för att mäta beläggningen på sitt kontor.” säger Magnus Arildsson, ansvarig för Flowscape i Nordamerika.

Läs mer på vår hemsida.

Installationerna omfattar bland annat Flowscapes sensorer för arbetsplatser, arbetsplatsbokning och rumsbokningslösning.

Certified Adviser: Skills Corporate Finance Nordic AB, telefon:+46 (8) 517 082 40, email: ca@skillscorp.se

Flowscape är ett Prop-Tech-bolag med en världsledande lösning för smarta kontor, optimering av kontorsytor och en effektivare arbetsdag. Lösningen använder den senaste sensorteknologin för att skapa en toppmodern SaaS-lösning för det hybrida arbetssättet. Huvudfunktionen, Flowmap, ger företag en överblick av kontoret och möjliggör att man snabbt hittar rum, skrivbord, kontorsutrustning och kollegor samt analys av ytornas nyttjande. Flowscape har även ett kommunikationsverktyg för effektiv områdesspecifik kommunikation till personer i byggnaden eller personer inom ett område i händelse av en kris. Flowscape har kontor i Stockholm (huvudkontor), Sofia, San Fransisco och London.