Flowscape vinner mark i Sverige

Ett av Sveriges ledande bolag inom spelbranschen väljer Flowscapes smarta kontorslösning för sitt kontor i Stockholm. Ordervärdet första året är 760,000 SEK och därefter ca 200,000 SEK årligen.

”Ännu ett svenskt bolag har valt Flowscape. Vår framtidssäkrade smarta kontorslösning visar sig åter igen vara den starkaste på marknaden. Kunden ser ett stort värde i att använda sensorer både för att möjliggöra Flowscapes innovativa funktioner och för att få bästa möjliga data på hur kontoret faktiskt används” säger Anders Malmström, VP Sales & Marketing på Flowscape.

Kunden har valt Flowscapes kompletta smarta kontorslösning med rumsbokning via mobil app, rumspaneler, Outlook plug-in och kioskskärmar. Arbetsplatserna kommer kunna bokas, blockeras eller automatiskt reserveras via sensorerna. Nyttjandet av alla rum och arbetsplatser kommer följas upp i Flowscapes rapporteringsportal.

Affären genomförs tillsammans med en av våra partners.

För mer information, vänligen kontakta:

Anders Malmström
Sälj- och Marknadschef, Flowscape
Mobil: +46 (0) 70 664 3031
Mail: anders.malmstrom@flowscape.se

Flowscape är "the modern office Flowmakers". Genom att erbjuda en toppmodern IoT-teknik, minskar Flowscape tidsödande och ökar interaktion och produktivitet bland kollegor. Huvudfunktionen, Flowmap, ger företag en överblick av kontoret och möjliggör att man snabbt hittar rum, skrivbord, kontorsutrustning och kollegor. Flowscape har även kommunikationsverktyget C-One, en flexibel plattform för att hantera storskalig kommunikation baserat på befintlig infrastruktur. Flowscape har en stark kundbas med över 100 kunder varav fler än 25 multinationella bolag såsom Telenor, Telia och Kinnarps. Bland partnerna finns Atea, Ericsson, Fujitsu, Cisco och Ricoh. Med kontor i Stockholm och London växer teamet med Flowmakers kontinuerligt. Under vintern 2018 gick Flowscape samman med Crowdsoft och kom därmed in på börsen (Spotlight, f.d. Aktietorget). Flowscape Technology ABSaltmätargatan 8113 59 StockholmSweden+46 (0) 8 409 112 22