Flowscape vinner nytt kontrakt i Storbritannien

Ett ledande brittiskt teknologiföretag väljer Flowscapes bokningslösning för sju av sina kontor i Storbritannien. Det totala ordervärdet är 250,000 SEK och därefter 192,000 SEK årligen.

”Vi är mycket glada över detta nya kontrakt som vi vann tillsammans med en av våra brittiska strategiska partners. Kunden ser stort värde i Flowscapes omfattande lösning och vår förmåga att anpassa lösningen till kundens specifika krav. Vi ser nu en växande efterfrågan på rums- och arbetsplatsbokningslösningar när Storbritannien avslutar sin lockdown och företag planerar en återgång till kontorsarbete” säger Gary Bernstein, Ansvarig för Flowscape i Storbritannien och Irland.

Kunden vill införa ett effektivt verktyg för alla sina anställda med möjlighet att boka skrivbord i förväg de dagar de planerar att vara på kontoret. Med Flowscapes digitala arbetsplatslösning har de hittat en flexibel och robust lösning som förbättrar de anställdas vardag. Alla kontorsresurser visualiseras på Flowscapes interaktiva karta, som kan nås via en mobiltelefon, surfplatta eller PC. Lösningen innehåller också detaljerade analyser och Covid-rapporter för att uppfylla lokala spårningskrav.

För mer information, vänligen kontakta:

Anders Malmström
Försäljning och Marknadschef, Flowscape
Mobil: +46 (0) 70 664 3031
Mail: anders.malmstrom@flowscapesolutions.com

Flowscape är ett Prop-Tech-bolag med en världsledande lösning för social distansering på kontoret, optimering av kontorsytor och en effektivare arbetsdag. Lösningen använder de senaste IoT-sensorerna och inomhuspositionerings-teknologin för att skapa en toppmodern SaaS-lösning för smarta kontor. Huvudfunktionen, Flowmap, ger företag en överblick av kontoret och möjliggör att man snabbt hittar rum, skrivbord, kontorsutrustning och kollegor samt analys av ytornas nyttjande. Flowscape har även ett kommunikationsverktyg för effektiv områdesspecifik kommunikation till personer i byggnaden eller personer inom ett område i händelse av en kris. Flowscape har kontor i Stockholm (huvudkontor), Sofia, San Fransisco och London.

För mer information, besök www.flowscapesolutions.com