Flowscape vinner nytt kontrakt i USA

Ett stort globalt konsultbolag väljer att utöka sin Flowscape-installation till ytterligare ett kontor i USA, vilket innebär att lösningen kommer finnas på 21 av kundens Nordamerikanska kontor. Det totala värdet för denna order är 265,000 SEK första året och därefter 70,000 SEK årligen

”Vi har glädjen att växa med en av våra större kunder i USA och Nordamerika. Kunden ser ett stort värde med Flowscapes heltäckande lösning och att vi uppfyller de högt ställda kraven på funktionalitet, säkerhet och smidighet för deras anställda. Vi har löpande anpassat vår lösning till marknadens lokala krav och vi ser fortsatt goda möjligheter för expansion både hos kunden och på den nordamerikanska marknaden” säger Magnus Arildsson, Country Manager USA & Canada, Flowscape.

En stark drivkraft för kunden är att skapa en effektiv vardag för sina medarbetare samtidigt som man kontinuerligt kan effektivisera sina kontorsytor. Med Flowscape har de hittat en innovativ och modern lösning som förstärker medarbetarnas upplevelse och effektivitet på sin arbetsplats. Flowscape är även en viktig del i bolagets planerade återgång till kontoret under 2021.

Flowscapes lösning hos kunden inkluderar rumspaneler, rumsbokningslösning och arbetsplatsbokningar samt sensorer för att noggrant mäta hur kontoret används. Både rum, arbetsplatser och viktiga kontorsresurser visualiseras på Flowscape’s interaktiva karta, Flowmap, som nås via mobilen, laptopen och på kioskskärmarna. Lösningen innehåller även det kraftfulla statistikverktyget Flowmanager där kunden kan analysera nyttjande av både mötesrum och arbetsplatser.

For additional information, please contact:

Anders Malmström
VP Sales & Marketing