Flowscape vinner order i Schweiz

Ett konsultbolag baserat i Schweiz och Tyskland väljer Flowscape för rumsbokning och arbetsplatsbokning.

Bolaget har valt Flowscape i ett första steg för sitt huvudkontor i Zürich i Schweiz. Företaget har flera kontor i Tyskland och Schweiz där man även planerar att installera Flowscapes smarta kontorslösning. Ordervärdet är 115,000 SEK med återkommande intäkter på 55,000 SEK.

Den europeiska marknaden öppnar nu upp sina kontor. I många europeiska länder sker en kraftig förändring där anställda kommer att arbeta mer hemifrån. Förändringen är ofta större än i Sverige då man idag har kontor fasta arbetsplatser eller egna rum. Nu sker ett skifte till flexibla kontor där de anställda behöver boka arbetsplatser när de väljer att komma till kontoret. Den här förändringen kräver smart kontorslösningar vilket är positivt för oss. Den här ordern är en ren mjukvaruinstallation vilket passar bra med vår ambition att öka andelen mjukvara och återkommande intäkter i våra leveranser” Säger Anders Malmström, Flowscape Europa.

Kunden, med verksamhet i Schweiz och Tyskland valde Flowscape för rumsbokning och bokning av arbetsplatser för sitt huvudkontor i Zürich. Flowscape kunde möta kundens krav på funktion, enkel installation och pris