Flowscape vinner order med internationellt läkemedelsföretag

I samband med att ett internationellt läkemedelsföretag optimerar och anpassar sina kontorsytor till det nya hybrida arbetssättet väljer de att installera Flowscapes lösning på två kontor, i Sverige och Schweiz. Ordervärdet för det första året är på circa 490 000 SEK och därefter 240 000 SEK årligen återkommande.

”För denna kund var det viktigt att få noggrann statistik på både nyttjandet av mötesrum och arbetsplatser. En avgörande faktor för valet av Flowscape var att vi har en integration till Ciscos Webex mötesrumssystem. På det sättet kan kunden nyttja den investering de redan gjort för att kunna mäta om rummen används och hur många personer som sitter i dem. I de mindre rummen har de inte Ciscoutrustning och där installeras Flowscapes trådlösa batteridrivna närvarosensorer. Samma sensor används också för arbetsplatserna. All data samlas in till Flowscapes kraftfulla analysportal där kunden kan analysera hur ytorna används. För att använda ytorna optimalt används också Flowscapes rums och arbetsplatsbokningssystem där det går att styra var olika team sitter olika dagar i veckan.” säger Peter Löfgren, Sales Manager Nordic på Flowscape

Läs mer på vår hemsida.

Installationerna omfattar Flowscapes lösningar för rumsbokning, bokning av arbetsplatser, sensorer i mötesrum , sensorer på arbetsplatser, integration till Cisco Webex samt analysportal.

Affären gjordes tillsammans med Flowscapes partner Forecom.

Certified Adviser: Skills Corporate Finance Nordic AB, telefon:+46 (8) 517 082 40, email: ca@skillscorp.se

Flowscape är ett Prop-Tech-bolag med en världsledande lösning för smarta kontor, optimering av kontorsytor och en effektivare arbetsdag. Lösningen använder den senaste sensorteknologin för att skapa en toppmodern SaaS-lösning för det hybrida arbetssättet. Huvudfunktionen, Flowmap, ger företag en överblick av kontoret och möjliggör att man snabbt hittar rum, skrivbord, kontorsutrustning och kollegor samt analys av ytornas nyttjande. Flowscape har även ett kommunikationsverktyg för effektiv områdesspecifik kommunikation till personer i byggnaden eller personer inom ett område i händelse av en kris. Flowscape har kontor i Stockholm (huvudkontor), Sofia, San Fransisco och London.