Flowscape vinner order med svensk högskola

En svensk högskola valde Flowscapes lösning för att noggrant kunna analysera lokalbehovet samt hjälpa elever och lärare med vägvisning till lektionssalarna och hitta lediga arbets-/studie-platser. Flowscape har en världsledande lösning för att stötta universitet och högskolor med att få effektivt nyttjandet av lokalerna, vid övergången till hybridundervisning. Ordervärdet första året är 430,000 SEK och därefter 110,000 SEK årligen återkommande.

”Med denna order gör vi är ett väldigt intressant inträde i ett nytt segment. Efter samtal med flera svenska högskolor ser vi att transformationen till det hybrida arbetssättet även sker även där. Efter att alla studenter under pandemin deltog i undervisningen på distans har det nu ändrats till att några deltar på plats och andra på distans. Det är frivilligt för eleverna att välja vad som passar dem bäst. Detta gör det svårt för högskolorna att bedöma utbildningskapaciteten, eftersom lokalernas storlek är en viktig parameter. Med Flowscapes avancerade sensorer och analysverktyg får högskolorna det verktyg de behöver för att kontinuerligt bedöma kapaciteten och lokalbehovet. De kommer också kunna använda Flowscapes lösning för att både elever och lärare skall få vägvisning till lektionssalarna samt kunna hitta lediga studieplatser eller grupprum. Detta är ett generiskt behov hos alla svenska högskolor. Många högskolor och universitet har också visat ett stort intresse för vår nya kontor/campus app. Den hjälper dem med andra utmaningar som att skicka ut viktig information till studenterna, marknadsföra evenemang, öppna dörrar med telefonen, skicka ut enkäter etc. Affären är uppdelad i faser och denna order innefattar endast den första fasen.” säger Peter Löfgren, Sales Manager Nordic på Flowscape

Läs mer på vår hemsida.

Installationerna omfattar Flowscapes lösningar för vägvisning, managering av arbetsplatser, sensorer i mötesrum , sensorer på arbetsplatser samt analysportal.

Vissa delar av denna order kom in under föregående kvartal.

Certified Adviser: Skills Corporate Finance Nordic AB, telefon:+46 (8) 517 082 40, email: ca@skillscorp.se

Flowscape är ett Prop-Tech-bolag med en världsledande lösning för smarta kontor, optimering av kontorsytor och en effektivare arbetsdag. Lösningen använder den senaste sensorteknologin för att skapa en toppmodern SaaS-lösning för det hybrida arbetssättet. Huvudfunktionen, Flowmap, ger företag en överblick av kontoret och möjliggör att man snabbt hittar rum, skrivbord, kontorsutrustning och kollegor samt analys av ytornas nyttjande. Flowscape har även ett kommunikationsverktyg för effektiv områdesspecifik kommunikation till personer i byggnaden eller personer inom ett område i händelse av en kris. Flowscape har kontor i Stockholm (huvudkontor), Sofia, San Fransisco och London.