Flowscape vinner stor affär för hybrida kontor i USA

Ett ledande amerikanskt dataspelsföretag har valt Flowscapes lösning till fyra av deras kontor i USA och Europa. Efter att ha noggrant utvärderat 10 lösningar valdes Flowscapes som den starkaste, för att stötta dem i deras nya hybrida arbetssätt. Ordervärdet första året är 141 000 USD (1 300 000 SEK) och därefter 65 000 USD (600 000 SEK) årligen återkommande.

”Vi är väldigt glada att denna kund, som efter en mycket noggrann utvärdering, valde Flowscape till den starkaste lösningen på amerikanska marknaden. Efter att ha skannat marknaden valde de ut 10 bolag de ville gå in i djupare samtal med. Efter flertalet demos, möten, frågeformulär och referenssamtal valdes Flowscape till den bästa lösningen. Deras motivering var:

In line with our business, user friendliness is essential to get our users to like the tool. Flowscape stood out with their intuitive and cool user interfaces. The 3D map is like a video game. Many of their functions for the new hybrid way of working are more advanced than the competitors and they are truly ahead of the market. Their large global references also gave them very good feedback about the solution but also their way of working in partnership with their customers.

Denna feedback bestyrker det jag hör efter de flesta kundmötena. Flowscape har marknadens starkaste lösning för det nya hybrida arbetssättet.” säger Magnus Arildsson, Regionchef Nordamerika, Flowscape

Lösningen kommer installeras på kundens huvudkontor i Kalifornien samt kontoren i Barcelona, Sevilla och Dublin. Totalt omfattar detta 136 mötesrum, 915 arbetsplatser och 17 000 kvadratmeter karta.

Läs mer på vår hemsida.

Leveransen innehåller Flowscapes avancerade lösning för bokning av mötesrum och arbetsplatser, vilket stöttar det nya hybrida arbetssättet där personalen själva får bestämma vilka dagar de är på kontoret och arbetar hemifrån.

Med Flowscapes smarta USB sensorer kommer användarna kunna välja om de vill boka en arbetsplats i förväg eller bara åka in till kontoret och ta en ledig plats. USB sensorn är kostnadseffektiv och mycket enkel att installera samt har funktioner så som automatisk inchecking till arbetsplats, varning om användaren sätter dig på upptagen plats, mätning av närvaro och möjlighet att visa vem som sitter på platsen och om personen är där. Närvarosensorer installeras även i de obokningsbara rummen, för att enkelt visa på kartan om de är upptagna eller inte.

Email: peter.reigo@flowscapesolutions.com

Flowscape är ett Prop-Tech-bolag med en världsledande lösning för social distansering på kontoret, optimering av kontorsytor och en effektivare arbetsdag. Lösningen använder de senaste IoT-sensorerna och inomhuspositionerings-teknologin för att skapa en toppmodern SaaS-lösning för smarta kontor. Huvudfunktionen, Flowmap, ger företag en överblick av kontoret och möjliggör att man snabbt hittar rum, skrivbord, kontorsutrustning och kollegor samt analys av ytornas nyttjande. Flowscape har även ett kommunikationsverktyg för effektiv områdesspecifik kommunikation till personer i byggnaden eller personer inom ett område i händelse av en kris. Flowscape har kontor i Stockholm (huvudkontor), Sofia, San Fransisco och London.

För mer information, besök www.flowscapesolutions.com