Flowscape vinner strategisk affär med arkitektbyrå i USA

Ytterligare en ledande amerikansk arkitektbyrå väljer Flowscapes smarta konstorslösning. Kunden ville hitta den bästa lösningen för sina anställda, samt en lösning att demonstrera för sina kunder för sitt hybrida kontor. Efter att ha utvärderat 16 olika lösningar valdes Flowscape som den bästa. Ordervärdet första året är 17 000 USD (155 000 SEK) och därefter 10 000 USD (93 000 SEK) årligen återkommande.

”I USA är arkitektbyråer en viktig rådgivare när företag skall anpassa sina kontor till det nya hybrida arbetssättet. Vi har redan haft ett antal dialoger med företag där denna arkitektbyrå rekommenderat Flowscape. Det är också extra roligt att vi blev utvalda av en kund som gjorde så här grundlig undersökning av marknaden. När vi frågade kunden varför de valde Flowscape sade de:

We thoroughly reviewed 16 digital workplace solution providers and selected Flowscape as the best. They are at least a couple of steps ahead of competition. The USB Desk Sensors! Such a brilliant solution that all the others have tried to find a complex solution to but with less reliable functionality.

Detta stärker vår övertygelse om att vi har en av de bästa lösningarna på amerikanska marknaden.” säger Magnus Arildsson, Regionchef Nordamerika, Flowscape

Lösningen kommer installeras på kundens huvudkontor i Kalifornien och leveransen innehåller Flowscapes ledande lösningar för rumsbokning, arbetsplatsbokning, bokning av parkeringsplatser samt statistik på hur resurserna används. Leveransen innehåller också rumssensorer samt USB desks sensors på platserna. Detta gör att bokning av rum och platser sker automatiskt när man använder dem.

Email: peter.reigo@flowscapesolutions.com

Flowscape är ett Prop-Tech-bolag med en världsledande lösning för social distansering på kontoret, optimering av kontorsytor och en effektivare arbetsdag. Lösningen använder de senaste IoT-sensorerna och inomhuspositionerings-teknologin för att skapa en toppmodern SaaS-lösning för smarta kontor. Huvudfunktionen, Flowmap, ger företag en överblick av kontoret och möjliggör att man snabbt hittar rum, skrivbord, kontorsutrustning och kollegor samt analys av ytornas nyttjande. Flowscape har även ett kommunikationsverktyg för effektiv områdesspecifik kommunikation till personer i byggnaden eller personer inom ett område i händelse av en kris. Flowscape har kontor i Stockholm (huvudkontor), Sofia, San Fransisco och London.

För mer information, besök www.flowscapesolutions.com