Flowscapes lösning för det hybrida kontoret vinner nya affärer i USA

Flowscape avslutar 2021 starkt i USA med ytterligare tre nya ordrar på en vecka. Kunderna finns i Los Angeles, Minneapolis och Philadelphia och installationerna innefattar Flowscapes ledande lösning för det nya hybrida arbetssättet, med rums- och arbetsplatsbokning samt beläggningsanalys av kontoren. Ordervärdet första året är 39,000 USD (350,000 SEK) och därefter 9,300 USD (84,000 SEK).

”Vi öppnade vårt kontor i USA i oktober 2020 och framgången har varit fantastiskt för oss på den nordamerikanska marknad. Vi har gått från bara fem installationer 2020 till nu över 50 i Nordamerika. Vi ser nu även en uppåtgående trend i antalet inkommande leads och ordrar. Flera företag som vi haft dialog med under början på 2021 kommer nu tillbaka och är redo att göra affär.

Från kunderna hör vi att vår produkt är den snyggaste och mest lättanvända på marknaden samt att vår lösning för det nya hybrida arbetssättet ligger klart före våra konkurrenter. Vår lösning för att boka arbetsplatser, boknings av konferensrum, planera veckan tillsammans med kollegorna på kontoret samt statistik för hur kontoret används är ledande. Jag ser mycket fram emot 2022, då vi kommer lägga i ytterligare en högre växel med fler säljare och ännu högre marknadsaktivitet.” säger Magnus Arildsson, Regionchef Nordamerika, Flowscape

Läs mer på vår hemsida.

De tre ordrarna omfattar installationer i Los Angeles (Kalifornien), Minneapolis (Minnesota) och Philadelphia (Pennsylvania). Alla tre ordrarna innefattar Flowscapes ledande lösning för det nya hybrida arbetssättet med rumsbokning, arbetsplatsbokning, smarta USB-sensorer för arbetsplatser, närvarosensorer i mötesrummen, rumspaneler och Flowscapes kraftfulla statistikportal för att analysera hur kontoret används.